خبرگزاری کار ایران

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی:

بدون طرح و برنامه نمی‌توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۴۲۱

نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی گفت:حل مشکلات اقتصادی کشور به تنهایی و با رفع تحریم ها میسر نیست و مسئولان دولت برای این منظور لازم است که طرح و برنامه داشته باشند.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی دولت آبادی با اشاره به اینکه برخی گمان می‌کنند که با رفع تحریم‌ها،همه مشکلات اقتصادی کشور مانند تورم و بویژه بیکاری مرتفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: بسیار ساده اندیشی است که عده ای گمان می کنند و بر این باور هستند که با رفع تحریم ها، ملت ایران شاهد تحولات شگرف اقتصادی و بویژه حل مشکلات و مسائلی مانند اشتغال، بیکاری و کاهش تورم خواهند بود.

وی افزود: همانگونه که کارشناسان، اقتصاددانان و متخصصان مسائل اقتصادی نیز پیشتر به آن اشاره کرده اند، برای حل مشکلات زیربنایی کشور، باید طرح و برنامه هایی در سطوح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشت و این در حالی است که باید اولویت ها و ضرورت های مهم اقتصادی کشور به درستی تبیین و بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه با باز شدن بازارهای کشور بر روی واردات کالاهای خارجی، شاهد کاهش چشمگیر نرخ کالاها خواهیم بود، تصریح کرد: اگر دولت بر موضوع واردات کالاهای خارجی نظارت کافی و اصولی نداشته باشد، شاهد رکود بیشتر کالاهای داخلی و تعطیلی بیش از پیش کارخانه ها و واحدهای تولیدی خواهیم شد و این مسئله به بیکاری تعداد زیادتری از نیروهای مولد جامعه خواهد انجامید.

حسینی دولت آبادی گفت: متاسفانه برخی‌ها فکر می کنند که مشکل عمده مردم ما فقط در زمینه حمل و نقل هوایی است و بنابراین تمام سعی و تلاش خود را برای انعقاد قرارداد با کشورهای سازنده هواپیما کرده اند، در حالیکه بر اساس برخی از آمارها، بخش هوایی تنها ۲ درصد از حجم جابجایی مسافران را به خود اختصاص داده است. البته ایمنی و راحتی مردم مسئله بسیار مهمی است، اما باید اعتراف کرد که تردد با هواپیما دغدغه همه ملت ایران نیست.

نماینده مردم برخوار،شاهین شهر و میمه در ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: در حالی‌که اشتغال، مسکن و بیکاری بزرگترین دغدغه های مردم و بویژه جوانان است، انتظار می رود که دولتمردان ما بیشترین اهتمام و توجه خود را برای حل مشکلات بنیادین در این بخش گذاشته و توجه داشته باشند که در صورت مرتفع نشدن این مسائل و مشکلات،کشور با بحران های بزرگ و فزآینده اجتماعی روبرو خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به انتخابات ۷ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که منتخبان مردم در مجلس دهم شورای اسلامی بتوانند با تعامل و همکاری همه جانبه و گسترده با نخبگان، اندیشمندان و فرهیختگان و با بهره گیری از طرح ها و برنامه های کارشناسانه آنها در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی،آینده بسیار روشن و مناسبی را برای ایران عزیز رقم بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز