خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات:

برجام آینه منطق استقلال اصلاح طلبی است

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۲۱۵

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات گفت: برجام آینه منطق استقلال اصلاح‌طلبی است و اصلاح‌طلبی از یک سو چارچوب نظام و مردم را پاس می دارد و از سوی دیگر در دام قرائت های غلیظ شده و افراطی از واژه های استقلال طلبی، نمی افتد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی باقری شامگاه چهارشنبه در همایش بزرگ امید، آرامش و رونق اقتصادی با بیان اینکه انتخابات بر مبنای کتاب موسس نظام جمهوری اسلامی یعنی قانون اساسی یکی از ارکان بی بدیل نظام جمهوری اسلامی است، اظهارکرد: اداره کشور بر اساس انتخابات انجام می شود، چرا که این مقوله محل شناسایی رسمی گرایش‌های سیاسی غالب در کشور است. انتخابات زمانی است که به شکل رسمی می توان گرایش و تفکر سیاسی مردم و میزان مقبولیت جریانات را برشمرد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات فصل الخطاب ادعاهاست و در واقع وزن جریانات سیاسی را مشخص می کند و مجرا و کانال مطمئن استاندارد برای چرخش قدرت و دولت است، ادامه داد: چرخش دولت در یک حکومت جمهوری چرخشی است که باید از مجرای انتخابات بگذرد و کانال انتخابات، کانال قدرت گیری و افول گروهی دیگر است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات اضافه کرد: در کشوری مثل ایران که در چالش های متعدد داخلی و خارجی به سر می برد عدد رای دهندگان علاوه بر اینکه حاکم کشور را تعیین می کند، پشتوانه نظام سیاسی کشور هم می شود و این اتفاق از ویژگی‌های کشور ما محسوب می شود.

باقری تصریح کرد: در کشورهای غربی که دموکراسی توسعه یافته است اصولا مشارکت در رای دادن چیزی بین 50 تا 60 درصد است و بر همین اساس مشارکت 50 درصدی در اروپا هیچگاه نظام سیاسی کشور را به چالش نمی‌کشد اما در ایران این اتفاق وجود ندارد و به همین دلیل بزرگان کشور مدام بر مشارکت حداکثری تاکید دارند.

وی تاکید کرد: نمایندگان فعلی مجلس نمی‌توانند سخنگوی اکثریت باشند چرا که با رای پایینی به مجلس راه یافته اند و تنها 10 درصد رای منطقه خود را دارند پس در این دوره مشارکت حداکثری می تواند این نقص را جبران کند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات تصریح کرد: برجام آینه منطق استقلال اصلاح طلبی است. اصلاح‌طلبی از یک سو چارچوب نظام و مردم را پاس می دارد و از سوی دیگر در دام قرائت های غلیظ شده و افراطی از واژه های استقلال طلبی که در اصل منجر به نقض چارچوب های اصلاح طلبی شود نمی افتد.

باقری ادامه داد: اصلاح طلبان گروهی هستند که اعتقاد به دین سازگار با مدرنیسم دارند.اصلاح طلبان توسعه گرا هستند و توسعه گرایی را از اهداف و برنامه ریزی خود می‌دانند. اصلاح طلبان استقلال طلبان واقعی ایران هستند. اصلاح طلبان در 37 سال گذشته نشان داده اند که کیفیت و درایت مردم داری را دارند. افتخار مدیریت جنگ، دوران سازندگی و اصلاحات در عقبه این جریان قرار دارد.

وی گفت: انتخابات سال جاری هم تهدید است و هم فرصت و بستگی به بازیگران در صحنه دارد حتی آنهایی که رابطه آنها با انتخابات مثل جن و بسم الله است، ناگزیرند که پای صندوق رای بیایند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه امروز مردم به برنامه‌ها و جریانات سیاسی رای می‌دهند البته از احزاب و جریانات سیاسی نیز انتظار دارند، اظهار کرد: نمایندگانی که می‌خواهند مجلس دهم را تشکیل دهند باید با هوشمندی مردم انتخاب شوند.

باقری با انتقاد از صدا و سیما گفت: چه شده که صدا و سیما در این روزها مصاحبه هایی پخش می کند که مردم در آن از عدم حضور در انتخابات صحبت می کنند. حالا که مشارکت مردم نیاز است نظر صدا و سیما تغییر کرده است.

همچنین الهام فخاری (عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری انتخابی اصلاح طلبان) با بیان اینکه در حال حاضر به هماهنگی و انسجام برای گفتمان اصلاح طلبی نیاز داریم، اظهار کرد: هر شهروند مسئولی که بر انسجام و هماهنگی تاکید کند می تواند اصلاح طلب باشد.

وی افزود: در شرایطی که بسیاری از نیروهای شناخته شده اصلاح طلب در فرایندی از رقابت حذف شدند هر شهروند مسئول ایرانی یک اصلاح طلب است و باید در این جریان به استمرار شکیبایی و بردباری فکر کند.

عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری انتخابات اصلاح طلبان تاکید کرد: امروز فراتر از کلمه اصلاح طلبی در حال حرکت هستیم و به سمت بازآفرینی سیاسی و اجتماعی حرکت می کنیم. ایران مهارت مذاکره را به تمام دنیا نشان داد و ما می توانیم از واژه انقلاب اسلامی به بازآفرینی اجتماعی برسیم.

عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: با انتخاب درست می‌توان به شکل گیری فضای آرامتر در جامعه که بتوان در بستر آن گفت و گو کرد و به دنبال حل مسئله بود، جامع عمل پوشاند؛ رأی مردم در انتخابات مبتنی برتفاهم ملی، توسعه و اصلاح کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز