خبرگزاری کار ایران

با اجرای دو طرح آبرسانی در روستاها و شهرهای کشور؛

سالیانه برای 30 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۸۴۵

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت : با اجرای دوطرح آبرسانی به روستاها و شهرهای کشور به مدت سه سال هر ساله برای 30 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

« مهندس علی اصغر قانع» معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی و فاضلاب شهری کاشان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر گفت: در فاز نخست آبرسانی که با مشارکت بانک های پارسیان و سپه و با اعتبار 2400 میلیارد تومان و بهره‌مندی از هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در 115 شهر و 3400 روستای کشور تامین آب انجام می‌شود، حدود 31 میلیون نفر از این طرح منتفع می شوند  که 28 میلیون و نه صد هزار نفر آن جمعیت شهری و 2 میلیون و 400 نفر جمعیت روستایی هستند.

علی اصغر قانع با اشاره به اینکه در این طرح بیش از 2200 کیلومتر خط آبرسانی ایجاد می شود و 800 هزار تن ورق فولادی برای تولید لوله به کار گرفته می رود، گفت: اجرای این طرح ظرف سه سال در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله پیمانکاری، مشاوره ای، کارخانجات تولید ورق ، لوله سازی و تولید پوشش لوله ها اشتغال ایجاد می کند .

وی همچنین از آغاز طرح دوم فاز نخست آبرسانی به روستاهای کشور خبر داد و گفت : این طرح  با تامین اعتبار 1500 میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی در 810 مجتمع آبرسانی عملیات اجرایی آن شروع می شود و جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و نه صد هزار نفررا تحت پوشش قرار می دهد.

قانع با اشاره به اینکه در این طرح شاخص بهره مندی آب روستایی از 74 درصد به 82 درصد ارتقا خواهد یافت، گفت : این طرح به عنوان اولین پروژه عملیاتی آبرسانی کشور بر اساس اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری  با اتکاء صد درصدی منابع داخلی کشور خواهد بود.

معاون برنامه ریزی  و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود : طرح‌های فوق الذکر یکی از پروژه های درون زا ، نمونه و تکیه برظرفیت های داخلی  ومتخصصین کشور است.

وی اجرای 4 طرح آبرسانی و فاضلاب شهری کاشان از محل بانک توسعه اسلامی با اعتبار بالغ بر 65 میلیون یورو را از مهمترین و موفق‌ترین پروژهای فاضلاب شهری کشور دانست و گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام فاضلاب شهری کاشان با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در قالب طرح‌های بیع متقابل نیز قابل توجه است.

قانع تکمیل طرح‌های نیمه تمام فاضلاب شهری کاشان و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی برای انجام بخش‌های سرمایه‌گذاری در قالب طرح‌های بیع متقابل را از جمله طرح‌های در دست اقدام در شهرستان کاشان عنوان کرد و گفت: برای تکمیل طرح فاضلاب شهری کاشان مبلغ 12 ونیم میلیون یورو از محل بانک توسعه اسلامی تامین اعتبار شده است .

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از دست بررسی قرارداشتن مدل‌های مالی برای حضور بخش خصوصی دراجرای طرح فاضلاب شهری آران و بیدگل خبرداد و گفت : کسانی که بتوانند در فاضلاب شهری آران وبیدگل سرمایه‌گذاری کنند از طریق بیع متقابل و از محل انتفاع حاصل از پساب های تصفیه شده خصوصا در بخش صنعت استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز