خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اقامه نماز :

شعار مرگ بر آمریکا، شعاری قرآنی است

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۴۳۵

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: شعار مرگ بر آمریکا شعار سیاسی نیست و ریشه در آیات قرآن دارد.

 به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی روز دوشنبه در همایش خادمین بهشت در مصلای بزرگ ری با توجه به آیه شریفه 29 سوره محمد گفت: در تمام مساجد باید شعار(مرگ بر آمریکا) سر داده شود و توجه داشته باشید این شعار سیاسی نیست و ریشه در آیات قرآن دارد و نباید این شعار به فراموشی سپرده شود.

رئیس ستاد اقامه نماز  کشور با تکریم و تجلیل از خادمین مساجد گفت: خداوند تبارک و تعالی انسان را به جهت عبادت از ذات مقدس اش خلق کرده و مکان عبادت عابدین نیز مساجد است که باید در امور آن تدبیر ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به روایتی از نهج البلاغه گفت: کاشیکاری‌های مساجد نباید به گونه‌ای باشد که تمرکز نمازگزاران را بر هم زند.

قرائتی مسجد را  مکانی دارای آدابی واجب  و خاص خواند و گفت: صف اول نماز و یا هر قسمت دیگری که فردی در آنجا مستقر است حتی اگر کودکی خردسال باشد نمی‌توان آن را از جایش به اجبار بلند کرد و به فرد دیگری بخشید، حتی اگر آن فرد دارای مقام شاخصی باشد نباید تبعیض قائل شد، زیرا این عملی غصبی است و عبادت‌های فرد غاصب باطل است.

وی در ادامه توصیه کرد: در مساجد باید سعی کرد علاوه بر عبادت‌های خالصانه از رهنمودهای علمای دینی نیز بهره برد  و آداب مساجد را به درستی رعایت کرد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور  همچنین بر حضور جوانان در مساجد به عنوان خادمین مساجد تاکید کرد.

انتهای پیام/
زهرا فعله گری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز