خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت قند بیستون در گفت‌وگو با ایلنا:

برای پرداخت مطالبات کشاورزان با مشکل جدی روبرو هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۶۰۱

مدیر عامل شرکت سهامی عام قند بیستون گفت: با توجه به این که مقدار زیادی شکر در انبار داریم متاسفانه فروش آنچنانی نداریم و برای پرداخت مطالبات کشاورزان با مشکل جدی روبرو هستیم.

بهرام رمضانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه اظهار کرد: قند بیستون 50 سال قدمت دارد که تولید آن قند و شکر و محصولات جانبی شامل تفاله خشک و ملاس است.

بهرام رمضانی گفت: در سالجاری ما از 15 شهریور کار خود را شروع کردیم و تا امروز بیش از  297 هزار تن چغندر از کشاورزان استان تحویل گرفتیم و نیز 33 هزار تن استحصال شکر از چغندر داشته ایم و قریب 18 هزار تن تفاله خشک و 15 هزار تن ملاس تولید کرده ایم.

وی افزود: پیش بینی ما این است که تا حدود 20 بهمن ماه سالجاری کار بهره برداری چغندر ادامه داشته باشد. بعد از آن  کارخانه وارد مرحله باز آماده می شود و با توجه به این که بخشی از مواد اولیه این کارخانه از کشت پاییزه چغندر در خوزستان و بخشی از مناطق گرمسیر کرمانشاه تامین می شود، باز هم تا اوایل اردیبهشت کار را با چغندر پاییزه شروع کنیم و چیزی حدود 100 هزار تن تولید ما در این بخش است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات پیش روی این واحد تولیدی، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که کارخانه قند بیستون و حتی دیگر واحدهای تولیدی با آن روبرو هستند، بحث رکود حاکم بر بازار است و با توجه به این که مقدار زیادی شکر در انبار داریم متاسفانه فروش آنچنانی نداریم و برای پرداخت مطالبات کشاورزان با مشکل جدی روبه رو هستیم.

رمضانی بیان داشت: همچنین بخشی از مطالبات سال گذشته کارخانجات قند نزد دولت است که تا این تاریخ پرداخت نشده و عمده مشکل کارخانه قند نبود نقدینگی است و علت آن رکود حاکم بر بازار است.

مدیر عامل شرکت قند بیستون در ادامه به اقتصاد مقاومتی و شیوه‌های تحقق آن را در صنعت و به خصوص در کارخانه قند اشاره کرد و گفت: "اقتصاد مقاومتی" همانطور که مدنظر مقام معظم رهبری است، بحث نگاه به داخل است و خوشبختانه کارخانجات در این راستا قدم اولیه را برداشته اند.

وی تاکید کرد: اگر بخشی از صنعت قند را در نظر بگیریم امسال 50 درصد تولید این بخش نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، بنابر این اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به تولید داخلی به دو جهت یکی این که نیاز به کشورهای دیگر برای واردات نداشته باشیم و بخش دوم به طور طبیعی بدین معناست که هر چه در عرصه تولید فعالیت بیشتری داشته باشیم، بسیاری از بزهکاری‌های جامعه پایین می‌آید. اگر ما یکی از دلایل بزهکاری را بیکاری بدانیم، اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و کار می تواند کمک موثری به حل این مسایل کند.

رمضانی در ادامه به اقتصاد ایران پس از تحریم اشاره کرد و اظهار داشت: پساتحریم می تواند هم فرصت باشد و هم تهدید. اگر ما بخواهیم به این دلیل که نقدینگی وارد کشور می شود واردات بی رویه را شروع کنیم، تهدید است.

مدیر عامل شرکت قند بیستون تصریح کرد: فرصت یعنی که ما بخواهیم کارهای زیربنایی و عمرانی انجام دهیم و در اولین زمان؛ صنایع فرسوده را نوسازی کنیم و در بخش هایی که پتانسل وجود دارد؛ توسعه انجام دهیم. اگر با این نگاه به پساتحریم نگاه کنیم یک فرصت است.

رمضانی ادامه داد: با توجه به پتانسلی که برای تولید چغندر در استان کرمانشاه وجود دارد شرکت سهامی قند بیستون در نظر دارد کارخانه را به دو فاز 3 هزار تن و 4 هزار تن ارتقا دهد. در این راستا کارهای اولیه انجام شده و مجوزها گرفته شده و حتی تسهیلات هم مصوب شده و کارهای مقدماتی را انجام می دهیم تا کارخانه را توسعه بدهیم که هم کمک به کشاورزی و هم کمک به اشتغال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز