خبرگزاری کار ایران

شهرام گیل‌آبادی مطرح کرد:

استفاده از دیپلماسی‌شهری برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کلان‌شهرها

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۰۷۸

رییس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری‌تهران گفت: نزدیکی مفهومی و معنایی برند شهری با دیپلماسی شهری را زمینه‌ای برای معرفی کلان‌شهرهای کشور و استفاده از ظرفیت آنها برای جذب گردشگر بر شمرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، شهرام گیل‌آبادی در بیست و پنجمین نشست کمیته روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری‌های کلانشهرهای کشور اظهارکرد: معرفی اشراقی شهرها با دو بال نور و عقل می‌تواند زمینه توسعه شهری را فراهم آورد و امروز در بسیاری از شهرهای مطرح دنیا موضوع برند شهری و دیپلماسی آن شهر با هم گره خورده و ارتباط تنگاتنگی دارند.

وی اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های عمده شهرسازی اسلامی با شهرسازی غربی بهره جستن از این دو بال است، به گونه‌ای که در غرب فضا عمدتا مربع و مستطیل است و زوایای خشک و شکننده شهرها را شکل داده‌اند اما در معماری ایرانی اسلامی شهرها براساس خطوط منحنی بنا شده که این موضوع آرام‌بخش است.

گیل‌آبادی ادامه داد: میدان امام(ره) اصفهان به ظاهر یک میدان مستطیل است اما محوریت نور و تفکر انسانی را به خوبی در خود جای داده و در این میدان کثرت در حالی شکل می‌گیرد که وحدت محور اصلی معماری و شهرسازی آن زمان اصفهان و ایران است.

رییس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری‌تهران افزود: کلیسای وانک اصفهان نیز یکی از مراکز تاریخی و فرهنگی است که از دو بال نور و عقل بهره جسته و توانسته فضای بسیار موثر شهری را ایجاد کند.

وی اضافه کرد: هر شهری در دنیا یک فضایی را به عنوان برند شهری برای خود در نظر گرفته اما ما در ایران‌اسلامی بعضی مواقع در این زمینه به بیراهه می‌رویم و تعاریف کیفی را برای خودمان در نظر می‌گیریم.

گیل‌آبادی خاطرنشان ساخت: وقتی از دو بال نور و عقل بهره بگیریم این دو بال به ما می‌گویند یک هویت درون نهفته درون شهرهای ایران اسلامی وجود دارد که باید برای توسعه و پیشرفت از این دو بال به بهترین وجه ممکن استفاده کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری‌تهران اظهارکرد: این نشست فرصت بسیار خوبی برای ایجاد برند و دیپلماسی‌شهری است که کلان‌شهرهای کشور از آن استفاده کنند.

گیل‌آبادی با بیان اینکه تعریف این برند شهری بر عهده مجموعه ارتباطات است، افزود: شهری همچون اصفهان از قدیم دارای یک برند بوده و این تپش معنایی در میدان نقش جهان با 4 عنوان عبادت، عمارت، طهارت و تجارت به خوبی مشخص است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز