خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مظاهری:

مشکلات اقتصادی کشور بحران و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۳۷۳

مرجع تقلید شیعیان گفت: روحیه معنوی گروه‌های اقتصادی جامعه باید تقویت شود و این گروه‌ها باید با استفاده از این روحیه، راهکارهای خروج از رکود و مشکلات را تدوین و اجرایی کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، این مرجع تقلید‏ در درس‌اخلاق این هفته خود در مسجد حکیم اصفهان افزود: مشکلات اقتصادی کشور در سالهای اخیر بحران و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی بیکاری و رکود اقتصادی را از جمله این مشکلات بیان کرد و افزود: بیکاری و عدم اشتغال جوانان موجب افزایش سن ازدواج و کاهش ازدواج جوانان شده است که برای رفع این مشکل، اقتصاد کشور باید بهبود یابد .

این مرجع تقلید اظهارکرد: تقویت روحیه معنوی گروه‌ها و کارکنان بنگاه‌های اقتصادی نقش مهمی در برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور دارد. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اقامه نماز و نقش آن در ارتقای روحیه جامعه تصریح کرد: برخی جوانان نسبت به نماز کوتاهی می کنند که این کار مانع عاقبت به خیری آنها می‌شود. 

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه اهمیت موضوعات دیگر مثل شنیدن و مشاهده کنسرت موسیقی و تماشای فیلم نسبت به اقامه نماز برای برخی مردم با اهمیت تر است، افزود: بی‌توجهی به نماز و توجه به موضوعاتی که مورد رضایت حضرت حق نیست نتایج بدی برای افراد و جامعه بدنبال دارد. 

مظاهری با بیان اینکه اگر فردی خداوند را بیابد دیگر همه نیازهای خود را یافته، گفت: راه سعادت را اهل دل و اهل معرفت یافته‌اند زیرا ترک گناه و انجام فعالیت‌های واجب و مستحب‌الهی موجب یافتن خدا در زندگی و کسب راه سعادت است.

وی نماز شب را برای اهل دل بالاترین لذت دانست و گفت: چنین افرادی این لذت که منجر به سعادت دنیا و آخرت است را با هیچ بها و متاع دنیایی معاوضه نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز