خبرگزاری کار ایران

فولادگر:

دولت تا پایان امسال میزان بدهی خود به شهرداری‌ها را مشخص کند

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۱۴۵

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی گفت: دولت باید تا پایان امسال باید میزان بدهی خود به شهرداری ها را اعلام کند و نسبت به پرداخت آن از طریق تهاتر، صدور اوراق مشارکت یا سکوک و اسناد خزانه ملی اقدام کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حمیدرضا فولادگر شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهرخلاق اصفهان، اظهار کرد: مجلس به عنوان دستگاه قانون گذاری کشور با قاطعیت تمام از سرمایه گذاری های مختلف کشور به خصوص در زمینه مسائل شهری حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه مطابق سیاست های کلی اصل 44 قانون باید تصدگی گری دولت کاهش باید، افزود: بر این اساس باید نقش مداخله گرایانه دولت به نقش سیاست گذاری و نظارتی تغییر کند همچنین این موضوع را از شهرداری انتظار داریم.

به گفته رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، شهرداری نیز به عنوان نهاد عمومی غیردولتی می تواند بخشی از وظایف خود را واگذار کند و بسترساز حضور بخش خصوصی باشد.

وی همچنین به مجموعه اقدامات مرکز پژوهش ها و دفتر بهبود فضای کسب و کار مجلس و وزارت اقتصاد و امور دارایی برای ارتقا جایگاه ایران در فضای کسب و کار جهانی اشاره کرد و گفت: در سال 2013 ایران در رتبه 152 دنیا بود که در سال 2015 با اصلاح اطلاعات کشور و ارسال آن به نماینده بانک جهانی رتبه ایران به 108 رسید.

به گفته فولادگر، این رتبه با قوانین جدید و مقررات زدایی فضای کسب و کار، در دنیا بهبود یافت.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص های ده گانه فضای کسب و کار حمایت از سرمایه گذار خارجی است و در این خصوص نیز قانونی وجود دارد، افزود: برای سرمایه گذاری خارجی توافقاتی در چهار محور انجام شده است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، با بیان اینکه در بخش حمل و نقل و انرژی های نو، ماده 12 قانون وجود دارد، گفت: برای نخستین بار در کشور قانونی مدون برای حمایت از سرمایه گذاری در انرژی و یا بهینه سازی مصرف آن تدوین شد که علاوه بر کاهش هزینه ها از سوی دولت، صندوق ارزی ریالی و همچنین تسهیلات بانکی نیز حامی آن هستند و اصل و سود سرمایه گذاری بازگردانده می شود.

به گفته وی براساس ماده 12 قانون، اجازه داده شده تا سقف 100 میلیارد دلار و 500 هزار میلیارد تومان پروژه و سرمایه جذب و اجرا شود.

فولادگر با بیان اینکه در بخش محیط زیست، بازیافت و پسماند و همچنین فعالیت های دانش بنیان نیز هر گونه فعالیت تحقیقاتی که منجر به بهبود محیط زیست شود 50 درصد هزینه آن را دولت تقبل می کند، افزود: در بحث فناوری اطلاعات نیز دولت حمایت هایی در جذب سرمایه گذار دارد.

وی تاکید کرد: در بحث مشارکت در پروژه ها دولت برای واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی استقبال می کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی با اشاره به اینکه در بخش تامین مالی به خصوص در طرح های شهرداری ها و موسسات عمومی غیردولتی دولت مکلف به مشخص شدن بدهی های خود شده است، تصریح کرد: دولت باید تا پایان امسال میزان بدهی خود به شهرداری ها را اعلام کند و از طریق تهاتر، صدور اوراق مشارکت یا سکوک و یا اسناد خزانه ملی نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

وی در ادامه به ماده 57 قانون رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: براساس آن هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزات کسب و کار به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شده که اختیار اصلاح همه بخشنامه ها، مقررات و دستورالعمل ها به غیر از مصوبات هیات وزیران، به هیات مذکور داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز