خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی در بوشهر

ایران در مذاکرات هسته‌ای راه بی‌ضرر را انتخاب کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در مذاکرات هسته‌ای راهی را انتخاب کرد که هیچ ضرری در آن نیست.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی روز شنبه در ابتدای ورود به فرودگاه بین‌المللی بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای راهی را انتخاب کرد که هیچ ضرری در آن نیست، زیرا ما از دانش موثری در حوزه فناوری صلح آمیز هسته‌ای برخورداریم که این مهم را با جنجال آفرینی نمی‌توان از ملت ایران گرفت.

وی اضافه کرد: وقتی غربی‌ها پیشنهاد مذاکرات هسته‌ای را دادند، جمهوری اسلامی ایران که در جایگاه مستحکمی قرار داشت، این پیشنهاد را پذیرفت و مذاکرات با حضور شش کشور و اتحادیه اروپا به سرانجام رسید و سند روشنی از تعهدات طرفین امضا شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون اگر یکی از این کشورها بخواهد این سند را خدشه‌دار کند، منزوی خواهد شد و دیگر کشورها از آن ایراد خواهند گرفت.

وی ابراز داشت: ایران با صبر و متانت به جنجال آفرینی‌های آمریکایی‌ها فکر می‌کند و یکی از اقدام‌ها در این ارتباط، اقدام رئیس جمهوری در زمینه ادامه راه و گسترش فناوری موشکی جمهوری اسلامی ایران است.

لاریجانی درباره قانون بودجه آمریکا که بندی در آن در مورد روادید ایران آمده است، اظهار کرد: اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر به آمریکایی‌ها در مورد این بند از قانون بودجه آنها اعتراض کردند.

وی ادامه داد: این گونه رفتارهای آمریکایی‌ها سرانجامی برای آنها نخواهد داشت و مجلس شورای اسلامی ایران نیز آمادگی دارد تا در مقابل تصمیم نادرست آمریکایی‌ها در قانون بودجه سال 95 اقدام درست را انجام دهد.

کد خبر : ۳۳۴۷۰۶