خبرگزاری کار ایران

رئیس شیلات بندر دیر خبر داد:

فعالیت 350 شناور صیادی در بندر دیر

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۹۳۹

رئیس شیلات بندر دیر گفت: هم اکنون 350 شناور صیادی در قالب موتورلنج، کشتی و قایق صیادی در این بندر به صیادی مشغول هستند.

به گزارش ایلنا، عقیل امینی با بیان این مطلب افزود: هر کدام از این شناورها به تناسب ظرفیت خود از 4 الی 10 کارگر معروف به "جاشو" برای امرار معاش زندگی خود به همراه دارند و به صید و صیادی می پردازند.

وی گفت: بندر دیر به نسبت وسعت خود دارای یکی از زیباترین سواحل استان بوشهر است که در جنوب کشور کمتر ساحلی را می توان یافت که به وسعت سواحل دیر قابل استفاده و بکر و دیدنی باشد و مسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغاهای دیگر در آن به استراحت بپردازند.

رئیس شیلات بندردیر ادامه داد: ماهی ها و دیگر آبزیان موجود به ویژه میگوی صادراتی آن از استثنایی ترین ویژگی این بندر به شمار می رود که جزو مرغوب ترین ماهی های خوراکی کشور توسط ماهی گیران در حاشیه این بندر صید می شود.

  وی افزود: بر اثر آتش‌سوزی که تیرماه امسال در اسکله بندر دیر رخ داد 19 شناور سفاری و صیادی پس از سوختن زیر آب رفتند که خارج سازی آنها از دریا آغاز و تمام لاشه های آنان از عمق آب به بیرون کشیده شد و اکنون در اسکله پاکسازی شده است.

امینی در رابطه با صید میگو در این بندر گفت: صید میگو در بندر دیر همزمان با دیگر نقاط استان بوشهر در اوایل مردادماه هرسال آغاز می شود که منطقه مطاف در این بندر بهترین زیستگاه میگو بشمار می رود.

وی اضافه کرد: این صید با استفاده از روش و ادوات ترال فقط در مرداد هرسال به مدت 45 روز برای صید میگو در آب های استان بوشهر مجاز اعلام می شود و دربقیه سال استفاده از این شیوه صید ممنوع است.

رئیس شیلات بندردیر گفت: گاهی از اوقات مشاهده می شود که صیادان متخلف در فصل تولید مثل آبزیان به صید ترال اقدام می کنند که خسارت زیادی به ذخایر و زیستگاه های آبزیان وارد باعث می شوند تا صیادان درسال های بعد با کاهش صید روبرو شوند اما یگان حفاظت شیلات با این صیادان متخلف به شدت برخورد  و از زیستگاه آبزیان دریایی محافظت می‌کند.

بندردیر در جنوب استان بوشهر قراردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز