خبرگزاری کار ایران

مشاور فرهنگی شهردار رشت در گفتگو با ایلنا:

آموزش تفکیک از مبدا زباله باید از مدارس آغاز شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۳۱۶

مشاور فرهنگی و آموزشی شهردار رشت با بیان اینکه ارتقاء حس مسئولیت پذیری شهروندان منجر به زیباتر شدن چهره شهر خواهد شد، گفت: با بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش می‌توان تفکیک از مبدا زباله را بین خانواده ها نهادینه ساخت.

عسکر جمالی‌خواه با حضور در دفتر خبرگزاری ایلنا در گیلان، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار این مجموعه با اشاره به اهمیت کار فرهنگی برای بهبود و اصلاح شرایط خدمات شهری، اظهار داشت: بنده بعنوان کسی که 31 سال تجربه خدمت در آموزش و پرورش را داشته ام معتقدم که هرگونه فرهنگ سازی باید از کودکان و دانش آموزان آغاز شود چرا که تجربه ثابت کرده رفتار و الگوهایی که در  سنین پایین پذیرفته می‌شوند، معمولا در شخصیت فرد پایدار خواهند ماند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر شهرداری ها و آموزش و پرورش برای ارتقاء فرهنگ شهروندی، افزود: معضل پسماند از جمله موضوعاتی به شمار می رود که ساماندهی آن نیازمند کار فرهنگی است.

جمالی خواه اضافه کرد: باید به جایی برسیم که مردم در قبال محیط زیست و فضای شهری همچون خانه و کاشانه خود احساس مسئولیت کنند.

وی با بیان اینکه ارتقاء حس مسئولیت پذیری شهروندان قطعا منجر به زیباتر شدن چهره شهر خواهد شد، تصریح کرد: با بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش می توان تفکیک از مبدا زباله را بین خانواده ها نهادینه ساخت.

مشاور فرهنگی و آموزشی شهردار رشت از رایزنی با رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و مدیرکل آموزش و پرورش گیلان برای آموزش مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا زباله خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته در آینده  به نتایج  خوب و گسترده ای خواهیم  رسید .

وی بیان داشت: همه ساله جشنواره های متعددی با موضوعات مختلف از جمله غذاهای محلی، لباس های سنتی و ... در سطح مدارس برگزار می‌شود و می‌توان در حاشیه برگزاری این مراسم که معمولا با حضور اولیاء دانش آموزان صورت می گیرند، آموزش مدیریت پسماند را نیز ارائه داد.

جمالی خواه با بیان اینکه زباله اکنون به یکی از بزرگترین معضلات شهرستان رشت تبدیل شده است، اذعان کرد: همراهی مردم می تواند شهر را از این وضعیت نابسامان نجات دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه استان گیلان و شهرستان رشت در زمینه امکانات رفاهی بسیار محروم هستند و اماکنی از جمله سینماها و سالن های تئاتر موجود از قدمت چندین ساله برخوردارند و دیگر جوابگوی نیازهای موجود نیستند.

مشاور فرهنگی و آموزشی شهردار رشت با اشاره به اینکه خراب شدن چهره محیط زیست گیلان در این وضعیت می‌تواند صنعت گردشگری را بطور جدی تهدید کند، خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که استان های واقع در مناطق کویری و اقلیم گرم و خشک کشور توانسته اند فضای سبز و اماکن تفریحی مناسبی را ایجاد کنند اما متاسفانه در گیلان که از شرایط آب و هوایی مساعدی برخوردار است این امتیاز هنوز بدست نیامده است.

وی افزود: در حال حاضر گیلان از پارک آبی و حتی یک شهربازی مناسب بی‌بهره است و این وضعیت به اقتصاد استان لطمه وارد کرده است.

جمالی خواه در ادامه به پروژه ساخت پیاده راه در هسته مرکزی شهر رشت و حواشی آن اشاره کرد و گفت: این قضیه در شهر سر و صدای زیادی ایجاد کرده است اما من به عنوان یک شهروند می‌گویم چرا استان و شهر ما نباید مانند اصفهان و خیلی از استان‌های دیگر کشور با توجه به قدمت تاریخی، دارای معابری با ظاهر درخور شان یک منطقه گردشگرپذیر باشد؟!

وی با تاکید بر اینکه طبیعی است که برای رسیدن به آبادانی باید مشکلات مقطعی را نیز تحمل کرد، اظهار داشت: به دکتر ثابت قدم شهردار رشت برای شهامت و جسارتی که در پیگیری اجرای این طرح  بزرگ ملی داشته تبریک می‌گویم و امیدوارم این طرح با کیفیت و کمیت مطلوب به ثمر بنشیند.

جمالی خواه عنوان کرد: اکنون در عصر انفجار اخبار به سر می بریم و در این شرایط رسانه ها می‌توانند با کمترین هزینه بهترین اطلاع رسانی را به مردم داشته باشند لذا باید از ظرفیت رسانه ها در راه رشد و تعالی جامعه به خوبی بهره گرفت.

مشاور فرهنگی و آموزشی شهردار رشت در پایان از خبرگزاری ایلنا گیلان به دلیل انعکاس شفاف اخبار حوزه شهری و نقش آفرینی موثر در این عرصه قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز