خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر مطرح کرد:

آمار بالای بی سوادی زنگ خطری بزرگ برای استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۱۵۵

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی استان گفت: آمار بالای بی سوادی در گروه سنی10 تا 20 سال در استان بوشهر، زنگ خطر بزرگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در ششمین نشست بهبود کیفیت سوادآموزی اظهار داشت: در سال 1394 رتبه معاونت سوادآموزی استان درجذب سوادآموز در سطح کل کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داد و از رتبه دوم در سال 1393 به رتبه نخست در سال جاری ارتقا یافت که این امر بیانگر تلاش قابل تحسین مجموعه سوادآموزی استان است.

ناصر کرمی با بیان نقش علم و دانایی در توسعه کشور اظهار داشت: اهمیت سواد و آموزش برای همه جوامع انسانی به ویژه جوامع درحال توسعه بسیاربیشتر است زیرا لازمه توسعه پایدار؛ فرهنگ و آگاهی است و یکی از فاکتورهایی که برای آگاهی بخشی به مردم لازم است، باسوادی است.

کرمی با بیان اینکه صرفا فقر در بعد مالی معنا نمی یابد گفت: امروزه بدترین فقر، بی سوادی است که می‌تواند سرمنشاء خیل عظمی از مشکلات در جامعه شود. بنابر این هرچند ممکن است هزینه باسواد شدن یک فرد زیاد باشد ولی در قیاس با مسائل و مشکلاتی که پدیده نامیمون بی سوادی در زندگی فردی و اجتماعی افراد در دراز مدت بوجود می آورد، بسیار ناچیز است و برای فائق آمدن بر معضل بی سوادی هرگونه هزینه ای که لازم باشد باید انجام داد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: نباید بار سنگین بی سوادی فقط و فقط بردوش حوزه سواد آموزی آموزش و پرورش باشد بلکه باید همه دستگاها، ادارات، سازمان ها، نهادها،شواراها، دهیاری ها و وحتی خود مردم پای کار باشند و در حل این معضل کمک کنند.

وی در پایان تاکید کرد: آمار بالای بی سوادی در گروه سنی 10 تا 20 ساله در استان زنگ خطری است که همه مسئولان باید این مسئله را جدی بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز