خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی:

تعهدات سفر هیات دولت به خراسان رضوی تا پایان سال اجرایی می شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۸۹۲

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: تا پایان سال مالی 94 تمامی تعهدات سفر شهریور ماه سال گذشته هیات دولت به خراسان رضوی اجرا می شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد باقر نوبخت امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی استان که با حضور رئیس جمهور و برخی اعضای هیات دولت در مشهد برگزار شد، افزود: در این سفر تعهدات و برنامه ریزی های 15 ماه گذشته بعد از سفر دولت مرور شد.

وی اظهار داشت: در سفر سال گذشته هیات دولت به خراسان رضوی 78 طرح و پروژه با اعتبار 9 هزار و 750 میلیارد ریال مصوب شد که قرار بود عمده آنها ظرف دو سال و برخی طرح ها چون طرح رسیدگی و بهسازی رودخانه کشف رود سه ساله به انجام برسد.

نوبخت عنوان کرد: تاکنون با وجود همه محدودیت ها بالغ بر شش هزار میلیارد ریال از این اعتبار اختصاص یافته و به بیش از 44 طرح به طور کامل و 100 درصدی اعتبارات مصوب پرداخت شد.

وی افزود: برنامه ریزی شده تا پایان سال مالی 94 یعنی خردادماه 95 همه تعهدات سفر رئیس جمهور به استان اجرایی می شود.

سخنگوی دولت درباره بودجه زیارت هم گفت : تقاضای تخصیص ردیف بودجه ای منحصر به فرد برای مشهد خیلی پذیرفتی نیست زیرا این دیدگاه وجود دارد که اعتبار مشهد باید اعتبار مناسبی همراه با شهرهای دیگر کشور باشد ضمن آنکه باید در نظر داشت هیچ نقطه ای از کشور تقدس مکانی و جایگاه معنوی مشهد را ندارد.

وی با بیان اینکه مشهد الرضا (ع) به واسطه وجود مرقد مطهر رضوی ،جاذبه فراوانی برای ایرانیان و شیعیان جهان دارد، افزود : دو وظیفه اصلی بر عهده ما است؛ نخست آنکه مشهد را به آن اندازه تجهیز و امکانات و نیاز های آن را تامین کنیم که ظرفیت پذیرایی از همه ایرانیان را داشته باشد از سویی دیگر باید به سایر نقاط کشور و نیازهای آنها نیز توجه شود.

وی ابراز امیدواری کرد با منابع محدودی که دولت در اختیار دارد بتوان به صورت عادلانه اعتبارات را بین مشهد و سایر نقاط کشور توزیع کرد.

نوبخت درباره ضرورت سهم هشت درصدی خراسان رضوی از اعتبارات کشور نیز گفت : هنوز بودجه خراسان رضوی در این زمینه قطعی نشده و مقرر شد هفته آینده ارقام جمع بندی و اعلام شود.

نوبخت افزود : برای توسعه و عمران حاشیه شهر مشهد از دو ردیف اعتباری استفاده می شود که اعتبارت فرهنگی شهر مشهد و دیگری اعتباراتی است که برای موضوع پایتخت فرهنگی جهان اسلام در 2017 برای مشهد در نظر گرفته می شود.

وی درباره بودجه کشف رود هم گفت : بخشی از بودجه این طرح تخصص داده شده و چون پرداخت باید از محل مواد 10 و 12 قانون تنظیم بخشی از مقررات و مدیریت بحران پرداخت شود مشکلاتی در پرداخت اعتبار ایجاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز