خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه؛

بیماری آنفولانزای فصلی در استان کرمانشاه نگران کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۵۷۰

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه اعلام کرد که بیماری آنفولانزای فصلی که در کشور شایع شده در کرمانشاه نگران کننده نیست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در کرمانشاه، دکتر ابراهیم شکیبا روز چهارشنبه درنشستی خبری که در مرکز بهداشت استان برگزار شد با تاکید بر اینکه این بیماری تاکنون تلفاتی در استان کرمانشاه نداشته اظهار کرد: برخلاف شایعات مطرح شده این نوع آنفولانزا هیچ ارتباطی با نوع خوکی و پرندگان ندارد و این موارد در کشور مشاهده نشده است.

وی افزود: در صورتی که مردم موارد بهداشتی را رعایت کننده از شیوع بیماری جلوگیری خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: رعایت آداب تنفسی، خودداری کردن از روبوسی و دست دادن بیماران با افراد سالم، استراحت بیماران در منزل و اجتناب از حضور در اماکن شلوغ از جمله موارد ضروری در کنترل این بیماری است.

شکیبا افزود: این بیماری می تواند برای زنان باردار، سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی خطرناک باشد.

وی درباره تزریق واکسن آنفولانزا نیز گفت: با توجه به تاثیر این واکسن پس از پنج هفته، تزریق آن در شرایط کنونی به مردم توصیه نمی شود.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه عنوان کرد: از ابتدای فراگیر شدن موج آنفولانزا در کشور تا امروز 9 نفر در استان به این بیماری مبتلا شده اند که همگی بهبود پیدا کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز