خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران

برای رشد صنعت مازندران باید انقلابی شکل بگیرد

ربیع فلاح با اشاره به ارائه برنامه استراتژیک صنعتی و معدنی مازندران گفت: جذب سرمایه گذار خارجی، استفاده از کلیه مشوق‌ها و امکانات، توجه به گسترش صادرات غیر نفتی، رشد بهره وری و ایجاد صنایع نو و جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: هر چند در دوسال گذشته شاهد رشد ۹۷ درصدی میزان سرمایه گذاری صنعتی در مازندران بوده‌ایم ولی باید تلاش کنیم تا زمینه‌های افزایش سهم صنعت در اشتغال مازندران فراهم شود.

وی خواستار پیگیری جدی برای تحقق اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری به مازندران شد و ادامه داد: بهبود فضای کسب و کار، بهبود کیفیت، تولید صادرات محور و ارتقاء بسته بندی‌ها یکی از انتظارات جدی ما در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

استاندار مازندران بهره گیری از تسهیلات بانکی برای طرحهای ایجادی و توسعه‌ای را مهم خواند و گفت: برای رشد صنعت مازندران باید انقلابی شکل بگیرد و همه برای این تحول همه جانبه کمک کنند.

در این نشست محمدپور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش مفصلی در مورد استراتژی‌های صنعتی و معدنی مازندران و موفقیت‌ها و عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجات مازندران دردو سال گذشته ارائه نمود.

وی راه اندازی ۱۱ واحد صنعتی مهم تعطیل شده، ایجاد فرصت اشتغال برای ۲۶ هزار نفر، مشارکت ۱۰ برابری بنیاد برکت، فاز عملیاتی پهنه اکتشافی معادن به مساحت بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر، افزایش صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی، احیای شرکت نساجی مازندران، راه اندازی کارخانه سیمان و ایجاد خط کشتیرانی منظم در دریای خزر را بخشی از دستاورد‌ها و موفقیتهای سازمان صنعت، معدن و تجارت در دو سال گذشته اعلام نمود.

در این جلسه همچنین ویسی رئیس شورای هماهنگی بانکهای مازندران نیز گزارشی در مورد ارائه تسهیلات به حوزه صنایع استان ارائه کرد

قابل ذکر است جلسه بررسی طرحهای نیمه تمام صنعتی مازندران روز جمعه با حضور استاندار مازندران، رازجویان سرپرست معاونت اقتصادی استانداری مازندران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، رئیس شورای هماهنگی بانکهای مازندران و جمعی از مدیران در سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

کد خبر : ۳۲۵۷۶۱