خبرگزاری کار ایران

به منظور ترویج شیوه ‌های زندگی سالم

پنجمین جشنواره نوجوان سالم در کرمانشاه برگزار می‌شود

پنجمین جشنواره نوجوان سالم به‌منظور ترویج شیوه ‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر در کرمانشاه برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم با موضوع "چگونه از خود مراقبت کنیم" به‌ منظور ترویج شیوه ‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر در کرمانشاه برگزار می‌ شود.

گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد، رفتارهای پرخطر و آسیب‌ های اجتماعی، شناسایی قابلیت‌ ها و ظرفیت‌ مدارس و ادارات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌ های اجتماعی از اهداف این جشنواره است.

این جشنواره در بخش خلاقیت ‌های دانش‌ آموزی ویژه دانش ‌آموزان دوره ابتدایی و اول و دوم متوسطه در قالب‌ های ایده‌ پردازی، مقاله با رویکرد پژوهشی، شعر، نقاشی، روزنامه دیواری، عکس، فیلم کوتاه و نرم افزار چند رسانه ‌ای است.

در بخش ابتکارات مدرسه ‌ای ویژه فرهنگیان در قالب آثار شامل الگوها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری و پروژه‌ های ابتکاری پیشگیری است.

جشنواره نوجوان سالم در تمام مدارس دوره متوسطه اول و دوم سطح استان برگزار خواهد شد و مهلت تحویل آثار به آموزشگاه‌ اول دی ماه امسال و محورهای این جشنواره پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی و اعتیاد، پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به سو مصرف موادمخدر و پیشگیری از گرایش به خشونت اعلام شده است.

آثار ارسال شده با رویکرد دینی و اسلامی شامل احادیث، حکایات، پندها و درس‌ ها از اولویت و امتیاز برخوردار خواهد بود و بخش خلاقیت ‌های دانش‌آموزی ویژه دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه است و جشنواره با موضوعات شیوه زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر برگزار می ‌شود.

همچنین از هر رشته دانش‌ آموزی سه اثر و از رشته مقاله‌ نویسی والدین و کارکنان هر کدام سه اثر مورد تقدیر قرار می ‌گیرند و برگزیده ‌ها به مرحله کشوری راه می‌ یابند رشته انشانویسی و نقاشی نیز برای دانش‌ آموزان دوره اول و دوم ابتدایی برگزار می ‌شود.

کد خبر : ۳۲۴۱۵۶