خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران

مازندران دروازه تجارت بین کشورهای همسایه است

فلاح گفت: امروزه باید شرایط را برای تولید کنندگان و صادرکنندگان به خوبی فراهم کنیم تا در عرصه اقتصادی و در مقابله با تحریم ها حرکتی رو به جلو داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار ظهر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: ایران اسلامی با تفکر بسیجی و برکت خون شهدا توانست اقتدار خود را در دنیا حفظ کند.

وی با بیان اینکه حرکت بسیجی اکنون در روحیه و تلاش تولیدکنندگان و صادرکنندگان متجلی است، افزود: امروزه باید شرایط را برای تولید کنندگان و صادرکنندگان به خوبی فراهم کنیم تا در عرصه اقتصادی و در مقابله با تحریم ها حرکتی رو به جلو داشته باشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید صادرات را به حد مطلوب در کشور و استان برسانیم، اضافه کرد: تولیدات ما باید صادرات محور باشد و از استانداردهای دنیا فراتر رود و همچنین موجبات رقابت را فراهم کند.

فلاح افزود: ما به مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان به خوبی واقف هستیم و با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد از جمله تحریم که بعد از انقلاب تاکنون به نوعی وجود داشته و اکنون تولید کنندگان و صادرکنندگان ما با آن مواجه هستند، باید راهکار مناسب و سیاست منظم برای این کار ترسیم شود.

وی به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تاکید کردند که اقتصاد مقاومتی خواهد توانست الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

فلاح با بیان اینکه ما باید در حوزه صادرات متمرکز تر فعالیت کنیم، گفت: مازندران دروازه تجارت بین کشورهای همسایه است بنابراین باید این فرصت را غنیمت شمرده و با دیگر کشورها در زمینه صادرات رقابت کنیم.

وی افزود: سند چشم اندار توسعه صادراتی مازندران باید تدوین شود و تولیدات مازندران با یک برنامه مدون به کشورهای حوزه دریای خزر صادر شود.

استاندار مازندران به بندر امیر آباد به عنوان بندری که نود و پنج درصد ویژگی منطقه ازاد را دارد اشاره کرد و افزود: این بندر فضای بسیار خوبی برای صادرات وجود دارد بنابراین برای استفاده بهینه از این بندر باید با جذب سرمایه گذار زیر ساخت های خوبی را در این منطقه فراهم کرد.

وی به تولیدات خوب کاله اشاره کرد و گفت: تولیدات این واحد تولیدی جزو برندهای برتر دنیاست وقتی ما می توانیم در تولید جزء برند های دنیا باشیم بهتر است تدابیری اتخاذ شود تا در دیگر محصولات برند کسب کنیم.

فلاح به افزایش بعضی از تولیدات در استان از جمله، مواد لبنی، مواد گوشتی، نوشابه، آبمعدنی و... اشاره کرد و گفت: خدمات فنی و مهندسی مازندران نیز قابلیت صادرات به کشور های را دیگر دارد.

کد خبر : ۳۲۴۱۳۵