خبرگزاری کار ایران

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در دیدار با استاندار گیلان

تسهیل صدور روادید برای تجار ایرانی را پیگیری می‌کنم

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه علاقه‌مند به ۲۴ ساعته شدن فعالیت گمرک آستارا هستیم، گفت: تسهیل در صدور روادید برای تجار ایرانی را پیگیری می‌کنم.

به گزارش ایلنا، استاندار گیلان در دیدار با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با تشکر از اقدامات سازندهٔ جمهوری آذربایجان برای توسعهٔ روابط با جمهوری اسلامی ایران در ۲ سال گذشته گفت: چهار بار دیدار روسای جمهوری در این مدت نشان دهندهٔ اهمیت رونق روابط دارد.

محمدعلی نجفی خاطرنشان کرد: همانطور که رئیس جمهور ایران در سفر به آذربایجان اعلام کرد، هیچ مانعی برای توسعه روابط دو کشور وجود ندارد.

وی یادآور شد: باتوجه به وجود مشترکات فراوان، گیلان می‌تواند نقش با اهمیتی داشته باشد و سفر هیئت تجاری، اقتصای به این کشور در همین راستا صورت گرفت.

نجفی با اشاره به ملاقات‌های خود با وزرای راه و ترابری، صنعت و اقتصاد و حوادث غیرمترقبه و تجار و بازرگانان آذربایجان گفت: ما تمایل داریم توافقات این سفر در زمان مناسب اجرایی شود.

وی اظهار کرد: همایش تجاری ایران و آذربایجان که یک روز بیش از افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی ایران در باکو برگزار شد به گواه کار‌شناسان و تجار دو طرف با استقبال فراوان روبرو شد که نشان دهندهٔ علاقه‌مندی تجار و بخش خصوصی به توسعهٔ روابط است.

استاندار گیلان بیان کرد: این علاقه‌مندی‌ ما را موظف به اجرای توافق انجام گرفته و تسهیل در روابط تجاری می‌کند.

وی افزود: در این زمینه نیاز است در مرحلهٔ نخست در مرز آستارا امکان صدور ویزا وجود داشته باشد.

نجفی خاطرنشان کرد: افزایش فعالیت‌ ساعت گمرک نیز برای بهبود فعالیت‌های اقتصادی و افزایش ترانزیت کالا حائز اهمیت است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: باتوجه به وجود منطقهٔ آزاد تجاری و صنعتی انزلی در راستای، این منطقه آماده جذب سرمایه‌گذاران جمهوری آذربایجان است و در این راستا تسهیلات حمایتی خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی مهیا کرده است.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز گفت: نتایج مثبت مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ما را خوشحال می‌کند.

علی احمداف اظهار امیدواری کرد نتایج مذاکرات هسته‌ای به نفع جمهوری اسلامی ایران حل شود.

وی با اشاره به روابط خوب روسای جمهور دو طرف اظهار کرد: این روابط در گسترش و توسعه ارتباطات دو کشور بسیار موثر است.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان همچنین بر حمایت از اجرای طرح‌های زیر بنایی جاده‌ای و صنعتی بین دو طرف تاکید کرد و گفت: تسهیل در صدور روادید را پیگیری می‌کنم و ما علاقه‌مند به ۲۴ ساعته شدن فعالیت گمرک آستارا هستیم.

کد خبر : ۳۲۳۳۷۸