خبرگزاری کار ایران

نبرد پزشکان در فارس

رقابت نیابتی وزیران احمدی نژاد و خاتمی + جدول

استان فارس و مخصوصا شیراز مدت‌هاست که محل قدرت‌نمایی پایداری‌ها شده تا جایی که یک سال قبل سخنرانی مطهری در شیراز به آشوب کشیده شد و یکی از مهمترین بحران‌های دولت یازدهم را به وجود آورد٬ در این شرایط٬ وضعیت انتخاباتی فارس را می‌توان یکی وضعیت‌های خاص تحلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ یک صد روز تا انتخابات باقی مانده است و روز به روز ابهامات موجود درباره نامزدهای انتخابات کاهش می‌یابد. در این میان بعد از گزارشی که از نامزدهای احتمالی تهران در ایلنا منتشر شده بود٬ هم اکنون چهل نامزد مهم انتخاباتی استان فارس معرفی می‌شوند. گزارشی که در حقیقت مکمل گزارش شش ماه قبل ایلنا درباره فضای انتخاباتی استان فارس است.

این اسامی همه حوزه‌های انتخاباتی استان فارس را پوشش نمی‌دهد و بیشتر معطوف به نامزدهای حوزه‌های شیراز، لار، خنج، گراش، لامرد، مهر، کوار، خرامه، آباده، خرم بید، بوانات است. از سویی دیگر هر لحظه امکان انصراف این افراد و ورود افراد جدید به انتخابات وجود دارد٬ همچنین بعید نیست برخی چهره‌های مطرح هنگام تهیه این لیست از قلم افتاده باشند.

مهم‌ترین چهره این لیست اما مصطفی معین است. نماینده سال‌های دور شیراز در سال ۸۴ سودای ریاست جمهوری داشت و دو سال بعد زیر فشار هوادارانش قرار گرفت تا برای ورود به انتخابات مجلس هشتم از تهران نامزد شود اما پزشک سیاستمدار سودای کناره‌گیری از عالم سیاست داشت.

یک دهه بعد از آن روزگار حالا نوبت شیرازی‌هاست تا از معین بخواهند نامزد انتخابات شود و اصرار‌ها به داماد شیراز برای حضور در انتخابات روز به روز بیشتر می‌شود٬ شاید مقاومت ده ساله وزیر علوم خاتمی شکسته شود و استان فارس از سیطره یاران سابق احمدی‌نژاد خارج شود.

شیراز سال‌هاست تبدیل به محل قدرت‌نمایی پایداری‌ها شده است تا جایی که یک سال قبل سخنرانی مطهری در شیراز به آشوب کشیده شد و یکی از مهمترین بحران‌های دولت یازدهم را به وجود آورد.

اصلاح طلبان

استان فارس با داشتن هجده نماینده در مجلس یکی از تعیین کننده‌ترین استان‌های ایران در انتخابات مجلس است ضمن اینکه روند سیاسی این استان روی بعضی استان‌های کوچک همجوار نیز تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر : ۳۲۲۷۰۲