خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع) لرستان

ایجاد سه مکان برای استقبال و پذیرایی از زائران لرستانی در نجف و کربلا

مرتضی کشکولی گفت: دو مدرسه در نجف و یک مکان در کربلا برای استقبال و پذیرایی از زائران لرستانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد،  فرمانده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل (ع) لرستان صبح امروز در نخستین جلسه ساماندهی زائران اربعین حسینی در لرستان که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، گفت: سپاه پاسداران در کنار سایر دستگاه‌های استان لرستان برای استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی تمام تلاش خود را به کار گرفته و انتظار ما از استاندار و سایر مسئولان این است که در مسیر زائران اربعین حسینی، ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از آنها برپا شود. 

کشکولی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 12 هزار نفر زائر از استان لرستان به کربلای معلی اعزام شود و تاکنون چهار تریلر وسایل ضروری و مورد نیاز به کربلا و نجف از استان لرستان ارسال شده است.

وی افزود: استان لرستان نیز با توجه به اینکه در مسیر کاروان‌های زائران اربعین حسینی قرار دارد، باید از طریق مجتمع‌های بین‌راهی، حسینیه‌ها و مساجد و ... از زائران حسینی استقبال کنند.

کشکولی خاطرنشان کرد: تأمین نیازمندی‌ها در ایجاد اسکان‌های سفر صورت گرفته و در نجف دو مدرسه و در کربلا نیز یک محل مخصوص زائران لرستانی درنظر گرفته شده است که بخشی از نیازهای آنها را برطرف می‌کند.

 وی افزود: سال گذشته زائران لرستانی در هنگام برگشت با مشکلات کمبود خودرو روبه‌رو شدند که انتظار ما از مسئولان استان این است که امسال خودروهای بیشتری در نظر بگیرند و نظارت خوبی در این زمینه برای برگشت زائران لرستانی در مهران داشته باشند.

 کشکولی مطرح کرد: بیش از 100 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در لرستان به مهران اعزام شدند که این تعداد کافی نبوده و انتظار داریم امسال این میزان افزایش داشته باشد.

  فرماندار قرارگاه صاحب‌الامر لرستان گفت: از یک ماه و نیم گذشته فعالان اعزام‌های مردمی را رصد کرده‌ایم که طبق گزارش‌هایی و پیشنهاداتی که این افراد دادند، نسبت به حمل و نقل از استان و مرز و بالعکس، سال گذشته بی‌سرومانی‌هایی وجود داشته که انتظار می‌رود امسال این‌گونه نباشد.

میثم کشکولی تصریح کرد: باید یک بازرسی جدی در برخورد با خودروهایی و اتوبوس‌هایی که به ویژه در هنگام برگشت کرایه‌های زائران را چند برابر می‌کنند مشخص شود و با این افراد و با افراد متخلف برخورد شود.

وی افزود: در حال حاضر گرفتن ویزا در لرستان کار خیلی سختی است و انتظار داریم که مسئولان در این زمینه نیز تلاش‌های خود را انجام دهند.

کد خبر : ۳۲۱۹۸۱