خبرگزاری کار ایران

آگشته خبر داد

برگزاری جشنواره اهدای کتاب در لاهیجان

شهردار لاهیجان گفت: نخستین جشنواره اهدای کتاب توسط شهروندان در لاهیجان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سعید آگشته اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری لاهیجان به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و اهدای کتاب با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش لاهیجان اقدام به برگزاری جشنواره اهدای کتاب توسط هر شهروند کرده است.

 وی با بیان اینکه این جشنواره در هفته کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه در سطح شهر لاهیجان برگزار می‌شود، اضافه کرد: جشنواره اهدای کتاب برای نخستین بار در استان گیلان است که توسط شهرداری برگزار می‌شود و شهرداری لاهیجان پیشرو در این زمینه است.

آگشته افزود: شهروندان می‌توانند کتاب‌های اهدایی خود را به ایستگاههایی همچون کتابخانه‌های عمومی، دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، مدارس سطح شهر و دکه‌های مطبوعاتی و پایگاه سیار تحویل کنند.

شهردار لاهیجان اظهار نمود: هر شهروند می‌تواند یک نسخه از کتابی را که مطالعه نموده برای استفاده دیگر شهروندان اهدا نماید و کتاب‌های اهدایی پس از دریافت در اختیار اداره کتابخانه‌های عمومی قرار داده می‌شود تا در سطح کتابخانه‌های لاهیجان توزیع شود.

آگشته اضافه کرد: گسترش مشارکت همگانی در حمایت از کتابخانه‌های عمومی، احساس تعلق خاطر و ارتباط خانواده‌ها به ویژه نسل جوان با کتابخانه‌های عمومی، استفاده عموم مردم از کتابهای مفید و بدون استفاده موجود در منازل و ادارات و ترویج سنّت حسنه اهدای کتاب از اهداف این جشنواره است.

شهردار لاهیجان گفت: کتاب نقش مهم و بسزایی در ارتقاء فرهنگ جامعه دارد از این رو توجه به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این شهر از دغدغه‌های مسئولان و تیم مدیریت شهری است.

آگشته افزود: شهرداری لاهیجان در کنار توسعه، عمران و آبادانی شهر لاهیجان به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه دارد و مأموریت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیز در این راستا است.

به گفته وی، برگزاری مسابقه کتابخوانی بین کارکنان شهرداری و مشارکت در اجرای نشست کتابخوانی با حضور دانش آموزان، برگزاری مراسم تجلیل از کتابداران، اعضای فعال کتابخانه و فعالان عرصه کتاب با مشارکت اداره کتابخانه‌های عمومی از دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرداری لاهیجان در هفته کتاب است.

شهردار لاهیجان گفت: بازسازی ساختمان اهدایی توسط خانواده شهید گرانقدر کریمی برای تأسیس کتابخانه عمومی در کوی زمانی از دیگر اقدامات فرهنگی شهرداری لاهیجان می‌باشد که پس از پایان بازسازی برای تجهیز در اختیار اداره کتابخانه‌های عمومی قرار داده خواهد شد.

آگشته از اعلام آمادگی لاهیجان برای انتخاب شدن بعنوان پایتخت کتاب ایران خبر داد و افزود: لاهیجان از جمله شهرهای فرهنگی استان گیلان و کشور می‌باشد که دارای پیشینه غنی فرهنگی، مذهبی و تاریخی بوده و در زمینه کتاب نیز از جمله شهرهای باسابقه کشور است.

وی با بیان اینکه لاهیجان دارای فرهیختگان اهل قلم بسیاری است، عنوان کرد: در طول سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی از جمله احداث کتابخانه‌های جدید، نوسازی و بازسازی و تجهیز کتابخانه‌ها، برگزاری نمایشگاه و جشنواره کتاب نویسندگان اهل لاهیجان به منظور معرفی به شهروندان، جشنواره اهدای کتاب، مسابقات کتابخوانی، نشست کتابخوانی، برگزاری مداوم جلسات انجمن کتاب و... برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام گرفته و این موارد بیانگر این است که لاهیجان دارای شرایط لازم برای معرفی به عنوان پایتخت کتاب ایران است.

کد خبر : ۳۲۱۰۶۳