خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره شیلات رودسر خبر داد

صید ۲۰ تن ماهی استخوانی در سواحل رودسر

رئیس اداره شیلات رودسر گفت: از آغاز فصل صید تاکنون ۲۰ تن انواع ماهیان استخوانی به ارزش اقتصادی سه میلیارد ریال در سواحل این شهرستان صید شده است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر قربان نیا در  بازدید از پره های صیادی رودسر در یکی از شرکت‌های تعاونی از صید ۲۰ تن انواع ماهیان استخوانی از آغاز صید تاکنون در سواحل این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه از این میزان صید ۱۶ تن کفال ماهیان ، سه تن ماهی سفید و یک تن سایر گونه ها بوده است،افزود: ارزش اقتصادی این میزان صید را سه میلیارد ریال است.

رئیس اداره شیلات رودسر خاطرنشان کرد: این میزان صید از سوی ۱۳ شرکت تعاونی پره صیادی با مشارکت ۹۵۰ نفر صیاد انجام گرفته است.

قربان نیا با اشاره به اینکه صید ماهیان استخوانی دریای خزر از ۲۰ مهرماه آغاز و تا ۲۰ فروردین ادامه می‌یابد،تصریح کرد: بدلیل شرایط سرمای زودرس نسبت به سال گذشته در این فصل صید کفال ماهیان کاهش چشم گیری داشته که امید داریم در طول دوره صید و پرآبی رودخانه ها و انجام عملیات بازسازی ذخایر، صید ماهی سفید ارتقای لازم را داشته باشد و این کاهش جبران شود.

وی افزود: نکته جالب توجه درعملیات صید ضمنی پره های صیادی درشهرستان رودسر افزایش میزان صید ماهیان خاویاری بوده که اغلب بدلیل دارا بودن شرایط طی هماهنگی های لازم برای بازسازی ذخایر به مراکز تکثیر شیلات گیلان منتقل می‌شوند .

قربان نیا ادامه داد: ۶۰ هزار لیتر گازوئیل، ۳۵ هزار لیتر بنزین و به صورت موردی نفت سفید بین شرکت های تعاونی پره این شهرستان توزیع شده و با تعاملات خوب موجود با شرکت پخش فراورده های نفتی رودسر در مدت زمان مناسب امورات تخصیص سهمیه پره‌ها به انجام می‌رسد.

کد خبر : ۳۲۰۸۸۷