خبرگزاری کار ایران

در بارندگی‌های پنجم تا نهم آبان

500 میلیارد ریال خسارت به شهرستان کرمانشاه وارد شد

فرماندار کرمانشاه گفت: در پی بارندگی های پنجم تا نهم آبان ماه و طی برآوردهای صورت گرفته حدود 400 تا 500 میلیارد ریال خسارت در بخش های کشاورزی و دام، مسکن، جاده و طرح های هادی روستایی به شهرستان کرمانشاه وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، فرماندار کرمانشاه در جلسه شورای مدیریت بحران این شهرستان که در سالن  اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمان بارشهای اخیر، اظهار کرد: خوشبختانه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهرستان با توجه به هشدارهای قبلی از آمادگی خوبی برخوردارند که نمونه آن در بارندگی دوهفته قبل که چهار روز بارندگی پشت سرهم داشتیم نشان داده شد.

فضل اله رنجبر افزود: آمادگی خوب دستگاه های اجرایی باعث شد از شدت خسارات کاسته و خوشبختانه حادثه منجر به فوت برای شهروندان بوجود نیاید و کارها به خوبی مدیریت شد.

وی ادامه داد: با این وجود و در پی بارندگی های پنجم تا نهم آبان ماه و طی برآوردهای صورت گرفته حدود 400 تا 500 میلیارد ریال خسارت در بخش های کشاورزی و دام، مسکن، جاده و طرح های هادی روستایی به شهرستان کرمانشاه وارد شده است.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: طبق اعلام مدیریت بحران کشور خوشبختانه امسال کرمانشاه شاهد بارش های خوبی خواهد بود و ما باید کاری کنیم تا این بارندگی ها و نعمات الهی به کام مردم تلخ نشود.

وی گفت: بارش های دو هفته گذشته باعث شد تا ستاد مدیریت بحران شهرستان تجارب خوبی پیدا کرده و با شناسایی مناطق مستعد برای بروز خسارت اقدامات لازم را برای جلوگیری از حوادث احتمالی بیندیشد.

رئیس مدیریت بحران شهرستان کرمانشاه در پایان افزود: همه دستگاه‌ها باید اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث را انجام داده تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

 

کد خبر : ۳۲۰۰۱۶