خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

ایجاد اشتغال، کنترل واردات و مبارزه با قاچاق از اولویتهای دولت است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد اشتغال با بنگاه‌های کوچک، کنترل واردات و مبارزه با قاچاق از اولویتهای دولت است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، علی ربیعی شامگاه دیروز چهارشنبه (۲۹مهر) در جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان با اشاره به سیاست رفاهی در دولت تدبیر و امید گفت: ما دارای سیاست رفاهی عقلایی دراین دولت هستیم.

ربیعی، با بیان اینکه ما در صدد ایجاد سیاست‌های رفاهی در بخشهای مختلف از جمله فقر، درمان، آموزش و اقتصاد هستیم، افزود: استان زنجان در زمینه موضوع درمان کاملا تحت پوشش است.

وزیر، تعاون کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به کمبود منابع و کارآمدی سازمانهای بیمه‌گر تصریح کرد: مبارزه با فقرغذایی با شناسایی زنان باردار دارای کمبود تغذیه در سطح کشور شروع شده و ما در صدد رفع این مشکلات هستیم.

وی، موضوع مسکن اجتماعی را در راستای تامین مسکن افراد و اقشار نیازمند مهم ارزیابی کرد و افزود: این مورد نیز یکی از استراتژیهای ما در این زمینه بوده است.

ربیعی، برنامه‌ریزی در راستای فقر آموزشی و فرهنگی را در جامعه حائز اهمیت برشمرد وگفت: در زمینه بیمه تامین اجتماعی نیز اقداماتی در آینده خواهیم داشت.

این مسئول کشوری دراستان زنجان، با بیان اینکه سیاست اقتصادی ما همواره مهم‌ترین اولویت ما بوده است تاکید کرد: کسری رشد را در این زمینه دارای مهم‌ترین اساس می‌دانیم.

 وی، همچنین تحریم را یکی از معضلات در این زمینه عنوان کرد وگفت: عدم کنترل تورم باعث جلوگیری از رشد تولید می‌شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رشد ۳ درصدی در این زمینه را در سال ۹۳ مهم ارزیابی کرد وگفت: قیمت محصولات صادراتی معدنی نیز از جمله موارد مهم و حائز اهمیت بوده است.

ربیعی، با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت دولت تدبیر در اقتصاد و ایجاد ثبات در حوزه اقتصادی و نرخ‌ها عنوان کرد وگفت: کنترل واردات و مبارزه با قاچاق از اولویتهای ما دراین راستا بوده و خواهد بود.

وزیر، تعاون کار و رفاه اجتماعی، در بخشی از سخنان خود، تنظیم موارد اقتصادی مرتبط را بین کالاهای تولید ملی و تقویت ظرفیتهای خالی، سرمایه در گردش، تقاضا و برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان، برای خرید کالاهای ایرانی و تولید ملی را مهم دانست وگفت: درهفته آینده شاهد اخبار بیشتر در این راستا خواهیم بود.

ربیعی، تحرک در حوزه اقتصادی با اقتصاد پویا با آمادگی زیر ساخت‌ها دراین زمینه را حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: همواره توانمند سازی و ایجاد اشتغال مهم‌ترین اولویت ما در جامعه بوده است.

وی، با بیان اینکه باید در زمنیه رسمی کردن کارهای غیر رسمی در سطح جامعه اقداماتی انجام دهیم، اظهارداشت: ایجاد اشتغال با بنگاه‌های کوچک اولویت ما در کشور است.

 وزیر، تعاون کار و رفاه اجتماعی، در پایان سخنان خود، با اشاره به آموزش مهارتهای فنی و حرفه‌ای به صورت سیار در روستا‌ها و حوزه‌های مختلف، خاطر نشان شد: دولت امروز دولت مبارزه با فساد است.

کد خبر : ۳۱۵۶۴۴