خبرگزاری کار ایران

رئیس راه و شهرسازی رشت

حضور دستفروشان در حاشیه جاده‌ها خطر آفرین است

رئیس راه وشهرسازی رشت با تاکید بر لزوم حفظ و مراقبت از حریم راه‌ها، گفت: وجود دکه‌های غیرمجاز و دستفروشان در حریم، ایمنی راه‌ها را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی نیک فهم اظهار داشت: حفظ و نگهداری حریم راه‌ها از اولویت‌های اساسی در ارتقای ایمنی راه‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی، ساماندهی حریم راه‌ها و جلوگیری از ایجاد غیرمجاز دکه و دستفروشان، طرح جمع آوری آن در دستور کار قرار گرفت.

نیک فهم عنوان کرد: دکه‌های غیر مجاز توسط نماینده حقوقی این اداره شناسایی و پس از اخذ حکم قضایی و هماهنگی نیروی انتظامی بوسیله عوامل راهداری در محور اصلی رشت-امامزاده هاشم منطقه سراوان، قلع و قمع و آثار ناشی از آن جمع آوری گردید.

رئیس راه و شهرسازی رشت با تاکید بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها خاطر نشان کرد: بیشتر دکه‌ها در حریم راه‌ها با سازه‌های سبک و در خارج از وقت اداری، تعطیلات و به صورت شبانه فعالیت می‌کنند که با فعالیت گشت‌های راهداری سازه‌های غیرمجاز در حریم راههای رشت شناسایی می‌شود و پس از طی مراحل قانونی با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری اعمال قانون صورت می‌گیرد.

کد خبر : ۳۱۴۹۶۸