خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در کرج

تنها با زبان قدرت می‌توان با دشمنان سخن گفت

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزایش روزافزون بنیه دفاعی و قدرت ملی کشور گفت: امروز با دشمنان با زبان قدرت می‌توان سخن گفت، چراکه استکبار هرملتی ضعیفی را پایمال می‌کند، مگر درمسیر منافع نامشروع آنان قرار گیرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید محمد حسن ابوترابی فرد روز دوشنبه درهمایش یاوران حسینی در مصلی امام خمینی (ره) کرج، افزود: دشمنان تنها زبان اقتدار و قدرت ملت ایران را می‌فه‌مند، باید بر قدرت ملی افزود و تداوم شعار ما اهل کوفه نیستیم، دغدغه امروز و فردای ما باشد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص لزوم آمادگی، استقامت و پایداری کشور در برابر استکبار جهانی گفت: اگرچه شناختن راه مهم است، ولی استقامت تعیین کننده خواهد بود.

ابوترابی فرد در ادامه افزود: امروز با دشمنان با زبان قدرت می‌توان سخن گفت، چراکه استکبار هرملتی ضعیفی را پایمال می‌کند، مگر درمسیر منافع نامشروع آنان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره درس‌های اخلاقی و سیاسی واقعه کربلا خاطرنشان کرد: مردم کوفه گرفتار دنیا شدند و استقامت نکردند و این هم درسی است که باید از عاشورا بگیریم و راه استقامت را در پیش گیریم.

وی در ادامه افزود: یکی از علل ماندگاری کربلا همین بارگاه‌های مقدس امامان است و افرادی که می‌خواهند نام پیامبر (ص) رامحو کنند اولین قدم آنان تخریب اماکن مقدسه است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند کعبه را قرار داد تا متوجه او باشیم، حرم امام حسین (ع) نیز مظهر شهادت، مردانگی و شجاعت است. اهل بیت (ع) نیز با اخلاق و ایمان از دین خدا دفاع کردند و باید هرچه بیشتر در حفظ بارگاه‌های مقدس آن‌ها تلاش کرد.

وی در ادامه با اشاره به ساخت و تکمیل ضریح حبیب بن مظاهر «ع» در محل مصلی کرج افزود: در حادثه کربلا صحنه‌های ویژه‌ای را شاهد هستیم و یکایک شخصیت‌هایی که در این واقعه عظیم به شهادت می‌رسند، چهره‌های برگزیده تاریخ هستند.

وی در ادامه با اشاره جایگاه رفیع حبیب بن مظاهر در بین شهدای واقعه عاشورا گفت: حبیب بن مظاهر (ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که مزار مطهرش در پایین مزار مطهر امام حسین (ع) قرار دارد. وقتی مسلم بن عقیل به کوفه آمد، این شخصیت بزرگوار و مورد اعتماد، نامه ابا عبدالله (ع) را قرائت کرد و با اعلام آمادگی برایستادگی هرچه بیشتر تاکید کرد.

کد خبر : ۳۱۴۸۴۷