خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور در دوره اصلاحات

اجماع در بین اصلاح‌طلبان در حال تبدیل شدن به یک گفتمان است

معاون سیاسی وزیر کشور در دوره اصلاحات با تاکید بر اینکه این اجماع در بین اصلاح‌طلبان در حال تبدیل شدن به یک گفتمان است، گفت: اگر همینگونه پیش رویم کسانی که ساز مخالف می‌زنند روزی انگشت‌نما و نخ‌نما خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در مشهد، مرتضی مبلغ در اولین نشست مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی که با موضوعیت انتخابات مجلس دهم شب گذشته برگزار شد، اظهار کرد: ما اصلاح‌طلبان مگر چیزی جز سربلندی و تعالی کشور می‌خواهیم و آیا جز این رفتار کرده‌ایم.

مبلغ بیان کرد: در سال ۹۲ برای اولین بار در این کشور یک جناح احساس کرد که منافع ملی مقدم بر منافع جناحی است و با خرد جمعی، اجماع و وحدت توانستند خرداد ۹۲ را رقم زنند. اگر آن اجماع و فرهیختگی در آن زمان از سوی اصلاح‌طلبان رخ نمی‌داد، سرنوشت دیگری برای کشور رقم می‌خورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات مجلس دهم و راهبردهای اصلاحات در این رابطه اظهار کرد: در این دور از انتخابات باید تمرکززدایی و سپردن آن به حوزه‌های انتخابیه، مورد توجه قرار گیرد. تهران راهبردهایی را تعیین می‌کند و آن هم این است که فعالان اصلاح طلب با یک ترکیب مناسب بنشینند و نسبت به مسائل مجلس چاره اندیشی کنند.

وی ادامه داد: مظلومیت اصلاح‌طلبان که باید در چه شرایطی برای خدمت به مردم تلاش کنند هم مساله دیگری است. ما همواره در انتخابات‌ها نگرانیم که چه کسانی برای ما می‌مانند، در حالی که جناح مقابل ما بدون هیچ دغدغه‌ای جاده‌ای یک بانده و وسیعی با همه امکانات در اختیارش است. ما باید توجه داشته باشیم که می‌خواهیم در چنین شرایطی وارد انتخابات شویم که البته این شرایط مطلوب و عادی نیست.

مبلغ با تاکید بر اینکه منیت‌ها و وحدت‌شکنی‌ها نباید در این مسیر مشکلی برای ما به وجود بیاورد، تصریح کرد: شورای مشورتی اصلاح طلبان بعد از انتخابات سال ۹۲ فعالیتش وسیع‌تر شد و با تشکیل هیات رئیسه آئین نامه جدیدی تدوین کرد.

مبلغ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تمام لیست‌های استانی اصلاح طلبان باید به تائید حجت‌الاسلام خاتمی برسد، افزود: این لیست‌ها به صورت استانی تعیین می‌شود و حوزه انتخابی خودشان باید تصمیم بگیرد که چه کسی در لیست آن‌ها حضور داشته باشد.

کد خبر : ۳۱۴۰۰۱