خبرگزاری کار ایران

آیت الله ایمانی

برخی می‌گویند از اسلامی دفاع می‌کنیم که ما حجت الاسلام آن باشیم

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: برخی می‌گویند از اسلامی دفاع می‌کنیم که ما حجت الاسلام آن باشیم.

به گزارش خبرنگارایلنا ازشیراز، آیت الله اسدالله ایمانی در شامگاه پنجشنبه در اولین همایش جامعه اساتید فارس ، به نقش امانتداری روحانیت در جامعه تشیع اشاره کرد و افزود: امروز تنها مجموعه‌ای که از منبع لایزال وحی الهی از طریق اهل بیت برخوردار است مجموعه روحانیت است که بلا واسطه از این خرمن پر فیض استفاده می‌کند و خوشه چین این خرمن پربار از علم و دانش و ارزشهای بلند الهی است.

وی ادامه داد: مجموعه‌های دیگری که در مسیر اسلام گام می‌زنند و با معارف حقه هم آشنایی دارند این ارتباط و پیوند محکمی که روحانیت با منابع اهل بیت و سخنان پربار خاندان گرامی پیامبر که همه چیز در آن است این چنین ارتباطشان محکم و استوار نیست و یا می‌توانیم بگوییم تعبدشان در مقابل کلام اهل بیت به میزان تعبد جامعه روحانیت و علما و تربیت شدگان این سامان نیست.

امام جمعه شیراز افزود: به موازات همین قضیه مطمئن‌ترین و امین‌ترین مجموعه‌های موجود در جامعه اسلامی و جامعه تشیع در میان مردم، مجموعه روحانیت بوده است. آیت آیت الله ایمانی بابیان اینکهاعتمادی که مردم ازدیربازتا کنون به جامعه روحانیت داشته‌اند و دارند نشان صدق و صفای این مجموعه در مجموع و پیوند مستقیم ان‌ها با اهل بیت و معارف اهل بیت است، افزود: این ارتباط به گونه‌ای است که روشنفکران و شاید دگراندیشان هم به این امر معتقد و معترف‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع، امانتداری روحانیت در طول تاریخ، این قشر را در اینجایگاه رفیع قرار داده که مردم برای این لباس و مجموعه حرمت خاصی قائل هستند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اگر این حقیقت را توسعه دهیم، تمام حرکتهای پایدار اسلام و شیعه که پرچم ان مرجعیت بوده و یک مرجع پرچم آن را بدست گرفته به نتیجه رسیده و آثار آن قرن‌ها در جامعه باقی مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: به موازات این اعتماد و این حرمتی که مردم برای این مجموعه قائل هستند، تبعا مسئولیت، وظیفه و تکلیف هم سنگین و سخت است.

آیت الله ایمانی در ادامه به جایگاه ووظیفه روحانیت در جامعه کنونی پرداخت و گفت: امروز جامعه ما و نیازهای جامعه ما یک اقتضاهایی دارد که عصر شیخ مفید این اقتضا‌ها را نداشت.

وی افزود: امروز جامعه ما یک نیازهایی دارد که زمان علامه مجلسی این نیاز‌ها نبوده است و امروز باید ما پاسخگوی مسائلی باشیم که مرحوم ایت الله بروجردی و عصر او پاسخگوی ان مسائل نبودند؛ اما از دوران غیبت صغری و بعد کبری تا به امروز نکته‌ای که اشاره کردم اصل بوده است؛ یعنی اسلام را دیدن و خود را در پناه اسلام قرار دادن و در مسیر دفاع از اسلام خود را فدا کردن؛ یعنی اگر آبرو است برای اسلام است، اگر سلامت است برای اسلام است، اگر قلم است برای اسلام است، هرچه داریم برای اسلام است.

کد خبر : ۳۱۳۸۶۵