خبرگزاری کار ایران

یک فعال فرهنگی در کرمانشاه

هیات‌های مذهبی عزاداری ایام محرم را منسجم برگزار کنند

یک فعال فرهنگی در کرمانشاه گفت: هیات‌های مذهبی، مراسم‌های عزاداری ایام محرم را به صورت هماهنگ و منسجم برگزار کنند.

افشین قهرمانی از فعالان فرهنگی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان، گفت: کرمانشاهیان، مردمی مذهبی و ولایت‌مدار هستند و در ایام محرم هرساله به بهترین نحو ممکن این عشق به اهل‌بیت (ع) و امامت را نشان داده‌اند.

این فعال فرهنگی بیان کرد: با این حال هنوز آن انسجامی که باید از هیئت‌های مذهبی در استان کرمانشاه ببینیم، دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته آیت‌الله مصطفی علما، امام‌جمعه کرمانشاه نیز بر اجماع هیئت‌های مذهبی تأکید داشته‌اند، افزود: سال گذشته در سخنانی که آیت‌الله مصطفی علما، امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان نسبت به اجماع هیئت‌های مذهبی و عزاداری داشته‌اند، بسیار بجا و شایسته بود. لذا جای دارد در سال جاری این طرح و برنامه صورت بگیرد، هرچند که زمان زیادی برای علمی کردن این مهم نداریم.

وی ادامه داد: به همین منظور بهتر است که مسئولین هیئت‌های مذهبی در نشستی به اجماع برسند و هیئت‌های مذهبی را از پراکندگی  بیرون بیاورند.

این فعال فرهنگی با تأکید بر اینکه پتانسیل‌های رسیدن به این مهم در کرمانشاه مهیا است، گفت: در استان‌هایی همانند زنجان، کرمان و... در ایام محرم به‌ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا می‌بینیم که تمام عزاداران امام حسین (ع) به‌صورت هماهنگ عزاداری خود را در یک مکان معین و مناسب انجام می‌دهند و این کار در رسانه ملی نیز به بهترین نحو ممکن منعکس می‌شود.

قهرمانی تحقق این مهم را نیازمند همکاری و تعامل دولت و خود مردم دانست و افزود: امید است که این کار در کرمانشاه عملی شود و شاهد انسجام هیئت‌های مذهبی در کرمانشاه باشیم.

کد خبر : ۳۱۳۳۴۹