خبرگزاری کار ایران

کشت کدو در ۱۵۰ هکتار از اراضی صومعه سرا

مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا با اشاره به کشت کدو در ۱۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان، گفت: سطح زیر کشت این محصول ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، احمد پادیاب با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا قطب تولید صنوبر در کشور است، اظهار کرد: توسعه کشت تلفیقی از اهداف جهاد کشاورزی صومعه‌سرا است.

وی افزود: در راستای استفاده بهینه کشاورزان از اراضی سطح زیر کشت صنوبر طی چند سال اخیر نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در سطح روستا‌ها اقدام شده است.

پادیاب با بیان اینکه در سال جاری با کشت تلفیقی زراعت صنوبر و زراعت کدو سطح زیر کشت شهرستان صومعه‌سرا افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: صومعه‌سرا جزو شهرستان‌های بر‌تر در تولید کدو است.

مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا با اشاره به اینکه خوشبختانه حدود ۳۵ درصد سطح زیر کشت کدو در سال جاری افزایش یافته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین از هر هکتار اراضی میزان ۱۵تن کدو حاصل شود.

پادیاب در پایان میزان اراضی سطح زیر کشت کدو در سطح شهرستان را در سال جاری ۱۵۰هکتار دانست و عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم میزان ۲ هزار و ۲۵۰ تن کدو از باغات شهرستان صومعه‌سرا با ارزش اقتصادی یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان برداشت شود.

کد خبر : ۳۱۲۹۰۴