خبرگزاری کار ایران

درخواست یک استاد نی از مسئولان؛

آموزشگاه موسیقی در شهرستان مُهر استان فارس راه‌اندازی شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۲۵۶

یکی از اساتید نی درخواست کرد که آموزشگاه موسیقی در شهرستان مُهر استان فارس راه‌ اندازی شود.

«حبیب علیزاده» از اساتید نی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: که اهالی و طرفداران موسیقی در شهرستان مُهر از مسئولان استان فارس تقاضا دارند که آموزشگاه ویژه موسیقی در این شهرستان راه اندازی شود.

«نی که هر دم نغمه آرایی کند - در حقیقت از دم نایی کند» بیت شعری بود که با آن خاطره‌های زیادی دارد.

علیزاده از فرهنگیان و نوازندگان نی در شهرستان مُهر است که از سال 1378 به  فراگیری این ساز پرداخته است و در  محضر اساتیدی هم‌چون رسول زمردیان از شیراز، محمدباقر محبتی از شیراز و منوچهر غیوری از نجف آباد اصفهان بهره های فراوان گرفته است.

او که هم اکنون مشغول به تدریس نی در آموزشگاه های  موسیقی لامرد و عسلویه می باشد در گفت و گویی با ایلنا از دغدغه‌های خود می‌گوید.

این نوازنده نی در شهرستان مُهر با تاکید بر اینکه این ساز باید به درستی به مردم معرفی شود ، افزود:  نی هفت بند با جایگاه خاص خود در بین سازهای موسیقی سنتی ایران متاسفانه در جنوب ناشناخته مانده است. بیشتر شنوندگان جنوب برداشتشان از نی، همراهی با شروه و دشتی نوازی و همراهی در مراسم تعزیه و مراسمات مذهبی است؛ درصورتی که چنین نیست.

وی تصریح کرد و گفت: توانایی استفاده در گروه نوازی و اجرای تمام ردیف موسیقی ایرانی و حتی غربی از توانایی های دیگر این ساز است.

این نوازنده نی اظهار کرد: نسل جوان ما به دنبال آن است تا روح و روانش به هرشکل آرامش پیدا کند و موسیقی بهترین درمان است که همه روانشناسان و پزشکان تجویز می‌کنند و متاسفانه هنرمندان ما برای آموزش ساز مورد علاقه خود به آموزشگاه‌های موسیقی در مراکز استان‌ها مراجعه می‌کنند و نیاز است که مسوولان فرهنگی ما کمک کنند تا آموزشگاه موسیقی در شهرستان مُهر راه‌اندازی شود.

نبود سالن کنسرت؛ ظلم به هنرمندان

علیزاده خواستار حمایت جدی مسوولان فرهنگی مُهر از اساتید نی و هنرمندان شهرستان شد و گفت: مسوولین فرهنگی بایستی فضایی را فراهم کنند تا هنرمندان شهرستان بتوانند  هنر خود را در آنجا به نمایش بگذارند و امروز حتی یک سالن مناسب برای اجرای کنسرت در شهرستان وجود  ندارد و این واقعا ظلم به هنرمندان است.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: از آنجا که فراگیری یک ساز وآن هم از نوع سنتی با مشقت و هزینه های گزاف شخصی و پشتکار وشکیبایی همراه است. انتظار می رود مسوولین فرهنگی با حمایت های مادی ومعنوی خود مشوق هنرمندان در این مسیر باشند.

اما دغدغه های این نوازنده نی در یک بیت حافظ خلاصه شد: «عشق می‌ورزم  و امید که این فن شریف /  چون هنرهای دگر موجب حرمان نشود»

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز