خبرگزاری کار ایران

به بهانه‌ی سالروز تولد این حافظ‌شناس معاصر

«یک نکته از این معنی» ابراهیم قیصری معرفی شد

جمعی از شاگردان ادیب معاصر، دکتر ابراهیم قیصری، علاوه بر گرامی داشت سالروز تولد وی، به معرفی شرح قیصری به غزلیات حافظ پرداختند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به این محفل، در این مراسم که به همت دکتر سارا شریعت و مهندس سعید تقی‌خانی از شاگردان دکتر قیصری در تهران برگزار شد، جدید اثر این حافظ‌شناس خوزستانی به نام «یک نکته از این معنی» معرفی گردید.

«یک نکته از این معنی»، شرح کامل قیصری بر غزلیات حافظ است که در دو جلد و 802 صفحه توسط نشر جامی روانه بازار کتاب شده است.

دکتر سارا شریعت در خصوص برگزاری این مراسم گفت: دکتر ابراهیم قیصری از نوادر روزگار ماست که می‌بایست بیش از این‌ها قدر و منزلت وی شناخته و شناسانده شود.

این روانشناس خوزستانی مقیم تهران افزود: مهرماه، بهانه‌ای بود تا به میمنت آغاز دهه‌ی هشتاد عمر این ادیب معاصر که خوشبختانه اخیراً از یک سانحه تصادف رانندگی به‌سلامتی رهایی یافته، در جمع یاران و شاگردان وی، علاوه بر تقدیر از زحمات بیش از نیم‌قرن استاد در عرصه ادبیات معاصر، تازه‌ترین اثر ارزشمند وی نیز که شرح کامل و مفصلی است بر غزلیات حافظ، معرفی گردد.

لازم به ذکر است ابراهیم قیصری متولد سال ۱۳۱۵ شهرستان ماهشهر که از دانش‌آموختگان دوران طلایی دانشکده ادبیات مشهد و از شاگردان ممتازِ اساتیدی چون دکتر غلامحسین یوسفی، دکتر احمدعلی رجایی بخارائی و دکتر علی شریعتی بوده، در حال حاضر یکی از برجسته‌ترین حافظ‌شناسان، ادیبان و پژوهشگران ادبیات معاصر است.

کد خبر : ۳۱۰۷۶۵