خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی قم خبر داد

انجام ماهانه ۱۵۰۰ عمل جراحی چشم در مرکز فوق تخصصی جوادالائمه

رئیس مرکز تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی جوادالائمه قم، از انجام ماهانه ۱۵۰۰ عمل جراحی چشم در این مرکز درمانی خبر داد.

به گزارش ایلنا در قم، حامد کرمانی در تشریح فعالیت‌های درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی حضرت جوادالائمه، اظهار داشت: این مرکز از سال ۱۳۸۳ با عنایت آیت الله العظمی سیستانی و با همت نماینده وی حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه دفتر آیت الله العظمی سیستانی با تاسیس این مرکز درمانی خدمت بزرگی به مردم قم و ایران کرد، گفت: امروز این مرکز تخصصی و فوق تخصصی تبدیل به توریسم درمانی شده است.

کرمانی با اشاره به پایین بودن نرخ عمل چشم در این مرکز، گفت: نرخ‌های درمان چشم پزشکی در این مرکز پایین‌تر از تعرفه دولت است.

کرمانی با اشاره به تجهیز مرکز تخصصی و فوق تخصصی جوادالائمه به پنج اتاق عمل، افزود: در این مرکز ۲۳ چشم پزشک متخصص و فوق تخصص فعالیت می‌کنند.

کرمانی با اشاره به بازدید دکتر هاشمی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی از درمانگاه جوادالائمه (ع)، گفت: وزیر بهداشت بعد از مشاهده نرخ قیمت‌های عمل بسیار تعجب و از خدمات این مرکز درمانی تقدیر کرد.

وی گفت: از آغاز رسمی این مرکز تاکنون حتی یک مورد تخلیه چشم یا مرگ و میر نداشتیم که این از عنایات ائمه معصومین است.

رئیس مرکز تخصصی و فوق تخصصی جوادالائمه گفت: ماهانه ۱۵۰۰ عمل جراحی چشم در این مرکز درمانی انجام می‌گیرد.

کرمانی با اشاره به قرارداد درمانگاه جوادالائمه با تمام بیمه‌های خدمات درمانی، ابراز داشت: با توجه به قرارداد این مرکز با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، ارائه خدمات به روحانیون کاملا رایگان انجام می‌شود.

وی افزود: این مرکز با کمیته امداد و موسسات خیریه همکاری دارد وبه بیماران معرفی شده از سوی کمیته امداد و موسسات خیریه خدمات درمانی رایگان ارائه می‌شود.

رئیس مرکز تخصصی و فوق تخصصی جوادالائمه گفت: چشم برخی از مراجع عظام تقلید و علما، علمای نجف و مسوولان خارج از کشور در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی جراحی شده است.

وی گفت: این مرکز هشتاد نفر پرسنل و کادر درمانی دارد که پذیرای روزانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفر مراجعه کننده و بیمار چشم می‌باشند.

کرمانی همچنین با اشاره به انتشار فصلنامه مجله تخصصی چشم پزشکی با عنوان «نگاه بر‌تر»، گفت: همچنین در راستای افزایش اطلاعات مربوط به چشم پزشکی، بروشورهای مختلفی به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

کد خبر : ۳۰۹۹۷۱