خبرگزاری کار ایران

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان

25 هزار هکتار از باغات مازندران به نارنگی اختصاص دارد

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: 25 هزار هکتار از باغات مازندران به نارنگی اختصاص دارد

به گزارش ایلنا از قائم‌شهر، شهیدی‌فر بعدازظهر امروز در جلسه برگزاری جشنواره ملی پرتقال با بیان اینکه گام‌های بلندی در راستای اعتلای تولید در مازندران برداشته شد افزود: محصولات تولیدی در استان به دو بخش اقتصادی و استراتژیک تقسیم می‌شوند که در کشور و در موضوع صادرات قابل حمایت هستند.

شهیدی‌فر افزود: مازندران در تولید 14 محصول زراعی و باغی مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است و 75 نوع محصول کشاورزی و باغی در آن کشت می‌شود که از این تعداد 25 نوع محصول باغی اقتصادی هستند که می‌توانند در صادرات مورد استفاده قرار گیرند.

شهیدی‌فر با بیان اینکه مازندران با داشتن حدود 125 هزار هکتار از باغات مرکبات در سال‌های اخیر تقریبا نیمی از تولید کشور را به خود اختصاص داده است. مانند سبد کالا در شب عید که بیش از 90 درصد ظرفیت ذخیره‌سازی مرکبات کشور توسط این استان تأمین شد.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: 25 هزار هکتار از باغات مازندران به نارنگی اختصاص دارد که از این تعداد، 5 هزار هکتار آن را نارنگی‌های پیش‌رس تشکیل داده‌اند که از شهریور وارد بازار می‌شوند.

وی تصریح کرد: قائم‌شهر از استعداد خوبی در بخش باغی و مرکبات برخوردار است و در سال گذشته از شهرستان‌های تاثیرگذار در بخش تولید میوه‌های شب عید بوده است.

گفتنی‌ست قرار است جشنواره ملی پرتقال به زودی در قائم‌شهر برگزار شود.

کد خبر : ۳۰۹۴۵۶