خبرگزاری کار ایران

آیت الله علوی گرگانی در مراسم رونمایی از قرآن‌های نفیس

مایه مباهات است که هنرمندان ایران در راه قرآن گام بردارند

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، گفت: مایه مباهات است که هنرمندان ایران، در راه ترویج و توسعه قرآن کریم و تعظیم شعائر دینی گام بردارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله علوی گرگانی، ظهر امروز در مراسم رونمایی از ریز‌ترین قرآن طلاکوب و بزرگ‌ترین قرآن فلزکوب جهان که به دست «رائین اکبر خانزاده» و «فریدون عزیزی» ساخته شده است، اظهار داشت: علی رغم اینکه چند سال پیش یک کشیش صفحاتی از قرآن کریم را آتش زد، اما نباید فراموش کرد که قرآن از بین رفتنی نیست و خود خداوند حافظ و نگهبان آن است.

این مرجع تقلید با تقدیر از تلاش هنرمندان سازنده این قرآن‌های نفیس، گفت: ساخت این قرآن با چنین هنرمندی منحصر بفردی، نشان از آن دارد که هنرمندی ایرانیان فقط در بحث هسته‌ای نیست، بلکه در دیگر ابعاد نیز نفوذ دارد.

وی گفت: مغزی که خداوند به ایرانیان داده، در کمتر نقطه دنیایی وجود دارد و البته شکوفایی مغز متفکر ایرانیان، به دلیل توجه به دین و دیانت است.

آیت الله علوی گرگانی گفت: این آثار فاخر قرآنی مایه مباهات و افتخار ملت ایران و نشان‌دهنده علاقه عمیق مردم به قرآن و هنرمندان قرآنی است.

وی خطاب به این دو هنرمند سازنده این قرآن‌های نفیس گفت: مایه افتخار است که هنرمندان ما نبوغ خود را در راه قرآن کریم و نشر معارف آن به کار می‌گیرند و ما از این بابت بسیار خرسند هستیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر قرآن به خوبی پیاده شود دست مدعیان توجه به قرآن کوتاه خواهد شد، گفت: ما ارادتمند به قرآن هستیم و تلاش می‌‎کینم تا با تاسی به آیات الهی، راه خود را بپیمائیم زیرا هرچه هست در قرآن است.

آیت الله علوی گرگانی در پایان خطاب به هنرمندان سازنده آثار نفیس قرآنی گفت: سعی کنید برادر و خواهر قرآن را نیز به همین صورت بسازید؛ نهج البلاغه بردار و صحیفه سجادیه خواهر قرآن است.

کد خبر : ۳۰۶۳۹۴