خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخاباتی خانه کارگر مازندران

کارگران در انتخابات مجلس با بینش سیاسی بالا کاندیدا‌ها را انتخاب کنند

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران گفت: مردم به ویژه کارگران باید در انتخابات مجلس دهم با بینش سیاسی بالا کاندیدا‌ها را انتخاب کنند که در این میان تشکل‌ها و احزاب باید با اطلاع رسانی صحیح بستر لازم را در این زمینه فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم‌شهر نصراله دریابیگی در چهارمین نشست اعضای شورای سیاستگذاری انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که عصر امروز در محل خانه کارگر مازندران برگزار شد اظهارداشت: مواضع و خواسته‌های جامعه کارگری از مجلس شورای اسلامی از طریق انتخاب کاندیداهای اصلح، آگاه و کارآمد میسر می‌شود.

مسئول جامعه کارگری استان مازندران بر ضرورت ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و نیز تبیین ضرورت‌های مشارکت گسترده مردم در انتخابات در این زمینه تاکید کرد و گفت: مردم ما در طول بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی با حضور قاطع خود در صحنه همواره حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته‌اند که در این میان کارگران در عرصه‌های مختلف شایستگی خود را نشان داده‌اند و قطعاً در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس دهم بار دیگر آن را به نمایش خواهند گذاشت.

دریابیگی با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی لازم است از دادن برنامه‌ها شعاری و غیر عملی خوداری ورزند چرا که این مساله می‌تواند در سلب اعتماد کارگران و مردم از مجلس موثر باشد گفت: نامزدهای انتخاباتی باید در برنامه‌های آینده خود، کارگران و بازنشسته‌ها را به عنوان محور اصلی برگزینند.

رئیس ستاد انتخاباتی خانه کارگر مازندران با اشاره به جایگاه مجلس در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بی‌تردید هر تصمیمی در حوزه اجرایی بدون توجه به مصوبات کلان مجلس شورای اسلامی ممکن نیست و این نهاد قانونگذار برای آحاد جامعه به ویژه نیروی کار و کارگران که چشم امید به سیاستگذاری‌های حمایتی مجلس دارند بسیار با اهمیت است.

وی تصریح کرد: در این دوره بر خلاف دیگر دوره‌ها، قومیت گرایی، تبلیغات عکس و نظایر آنجای چندانی برای کسب آرا پیدا نخواهد کرد و کارگران و بازنشستگان با بینش سیاسی بالا به کاندیداهای احزاب، گروه‌ها و تشکل‌ها رای خواهند داد.

دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران عدم حضور نمایندکان کارگران در مجلس شورای اسلامی را برای کارگران دارای تبعات گسترده‌ای دانست و گفت: طرح مسائلی نظیر بحث تغییر قانون کار، مسکوت ماندن بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی و موضوعاتی از این دست که هر روز شاهد شنیدن اخبار ضد و نقیضی از آنکه همواره هم به ضرر کارگران بوده هستیم.

دریابیگی افزود: کارگران نباید هیچ بی‌تفاوتی در قبال انتخابات داشته باشند و بلکه باید در صفوفی فشرده زمینه را برای حضور نمایندگان واقعی این قشر بیش از پیش فراهم کنند و باید کارگران به کسانی رای دهند که به مقوله کار، کارگر بازنشسته احترام خاص قایل بوده و در فکر برنامه‌های رفاهی و بهبود وضعیت معیشیتی قشر کم درآمد باشند و قلبشان برای آنان بتپد.

کد خبر : ۳۰۶۳۷۸