خبرگزاری کار ایران

استاندار قم

دستگاه‌های دولتی با بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران سخت‌گیری نکنند

استاندار قم با اشاره به اهمیت تبیین درست موانع و کاستی‌های حوزه تولید، بر ضرورت شفاف‌سازی مشکلات این حوزه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از قم، سید مهدی صادقی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات امام جواد استانداری برگزار شد اظهار کرد: بخش تولید با موانع و مشکلاتی روبروست و باید بخش دولتی برای برون رفت از این مسائل راهکارهای لازم را تدوین کند.

استاندار قم با تأکید بر اهمیت حضور صنعتگران در چرخه اقتصادی کشور در شرایط کنونی، بر لزوم ایجاد بستر مناسب برای فعالیت این قشر تاکید و تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی باید در برخورد با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران سخت‌گیری نکنند.

وی با اشاره به تاثیرات توافق هسته‌ای بر شکوفایی اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: فضای بدون تشنج کسب و کار و نیز باز شدن درهای توسعه بر روی تولیدکنندگان از اثرات این توافق است و بسیاری از مشکلات موجود در بخش های تولیدی را برطرف خواهد کرد.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استفاده از گریزگاه‌های قرارداده شده در بندها وتبصره‌های قانونی را برای حمایت از تولیدکنندگان امری ضروری دانست و اضافه کرد: تشکیل کمیته‌های جرائم بانکی، مالیات و بیمه در مورد صنعت‌گران و حمایت از تولید در دستور کار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی قرار گیرد.

استاندار قم با اشاره به اهمیت نظارت‌های قانون‌مند در حوزه تولید و اقتصاد افزود باید با در سایه مدیریت صحیح قوانین دستگاه‌های نظارتی به دور از التهاب از بروز نگرانی‌های بی‌مورد در بخش‌های خصوصی و اقتصادی جلوگیری کنند.

وی اعتمادسازی و تعامل دولت و بخش خصوصی را در کنار نگاه اصلاحی در برخورد با تولیدکنندگان رویکردی مناسب قلمداد کرد و عنوان کرد: باید به سرمایه‌گذارانی که در بحران‌های اقتصادی پشتوانه کشور بوده و در جهت رونق تولید گام برداشته‌اند با تمام توان و اختیار کمک کرد.

در ابتدای این جلسه تولیدکنندگان و صنعتگران استان به تشریح مسائل و مشکلات خود در زمینه‌های مختلف از جمله کاهش نرخ سود و جرائم بانکی تسهیلات واحدهای تولیدی و نیز مالیات بر ارزش افزوده پرداخته و خواستار ارائه راهکارهایی چون کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی شدند.

کد خبر : ۳۰۵۲۵۶