خبرگزاری کار ایران

مدیر‌کل فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام‌نور

۲۰۰ کانون قرآن و عترت دانشجویی شناسایی شده است

مدیر‌کل فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام‌نور با اشاره به شناسایی ۲۰۰ کانون قرآن و عترت دانشجویی گفت: فضای قرآنی در کشور غریب است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، فاطمه رضایی کوخدان در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان پیام نور در جمع خبرنگاران، گفت: جشنواره قرآن و عترت نوزدهمین بار است که برگزار می‌شود و برای نخستین بار بخش اساتید از دانشجویان جدا شده است.

وی با اشاره به برنامه‌‎های پیام نور در بخش قرآنی افزود: نخستین گام که انجام شد، تاسیس دبیرخانه قرآن و عترت بود که طبق بررسی ظرفیت‌ها این مسئولیت به زنجان محول شد و از آن به بعد برنامه‌های مختلفی اجرایی شده است.

مدیر‌کل فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام‌نور با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این دانشگاه جشنواره ایده‌های بر‌تر است، افزود: همچنین امسال کانون‌های قرآن و عترت اساتید نیز راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه پیام نور و در بخش قرآن و عترت فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، اما هنوز با آن حد مطلوب هنوز فاصله داریم، بیان کرد: به منظور فعالیت بهتر طی سنوات گذشته نسبت به شناسایی نخبگان قرآنی هم در بخش کارکنان و هم در بخش دانشجویان اقدام شده است.

رضایی کوخدان با اشاره به اینکه پس از این جشنواره در روز عید غدیر اردویی ویژه فعالان قرآنی برگزار خواهد شد، گفت: در این روز نخبگان و منتخبان این دوره به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ کانون قرآن و عترت دانشجویی شناسایی شده است، گفت: برای کانون‌های قرآن و عترت اعتبار ویژه در نظر گرفته شده است.

مدیر‌کل فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام‌نور با اشاره به تهیه فرم‌هایی برای شناسایی نخبگان در بخش اساتید بیان کرد: در بخش اساتید هنوز نتوانسته‌ایم آن طور که شایسته است شناسایی کنیم.

این مسئول همچنین با اشاره به اعزام اعضای کانون‌های قرآن و عترت به اردوگاه یاوران مهدی و ارائه برنامه‌های آموزشی به آن‌ها تصریح کرد: برنامه متفاوت است و ما در تلاش برای رسیدن به حد مطلوب هستیم.

رضایی کوخدان با اشاره به اینکه فضای قرآنی فضای غربیی در کشور است، افزود: ما مسئولان، مدعی انجام فعالیت‌ها هستیم اما آن چنان که باید و شاید فعالیت نشده و ما نیازمند یک انقلاب در این حوزه هستیم.

مدیر‌کل فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام‌نور با اشاره به اینکه مشکل اصلی در حوزه قرآن وجود حمایت‌های عملی است، تصریح کرد: برای همین برنامه قرآنی که هم اکنون در حال برگزاری است، از مسئولان زیادی در این جمع دعوت شده بود اما حضور نیافتند و این شاید به دلیل اولویت‌ها باشد،.

این مسئول از دیگر مشکلات موجود در حوزه قرآن را بودجه‌های بسیار کم در این بخش اعلام کرد و گفت: بودجه‌های قرآنی بسیار کم است و هر برنامه که در پیام نور برگزار شده از محل بودجه خود دانشگاه بوده است.

رضایی کوخدان با اشاره به اینکه باید در بودجه قرآنی تجدید نظر شود، گفت: در برخی از بخش‌های قرآنی کم‌کاری شده است که باید نسبت به اصلاح رویه موجود اقدام شود.

مدیر‌کل فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام‌نور همچنین به مبحث برگزاری هر ساله مسابقات قرآن دانشجویان و اساتید پیام نور نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره تکراری نشده چرا طبق آیین‌نامه منتخبان سال‌ قبل مجاز به شرکت در جشنواره سال جاری نیستند و این امر به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در بین سایرین انجام می‌شود.

وی با اشاره به نوآوری‌های صورت گرفته در برگزاری این مسابقات بیان کرد: یکی از نوآوری‌ها همین جداسازی بخش دانشجویی از بخش اساتید بود.

کد خبر : ۳۰۴۸۵۱