خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان تاکید کرد

ضرورت جدی بر تدوین برنامه تولید محصولات ارگانیک کشاورزی

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، با اشاره به تدوین برنامه‌ای مدون برای تولید محصولات ارگانیک کشاورزی، گفت: بازرسی و نظارت لازم بر طبق استانداردهای تشخیصی محصولات ارگانیک صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، حمیدرضا شهبازی، امروز دوشنبه در جلسه کارگروه امنیت غذایی با اشاره به موضوع تولید محصولات کشاورزی ارگانیگ، گفت: نگرانی مردم از اصالت این موضوع است و اینکه آیا واقعا محصول مورد نظر ارگانیک هست یا نه، بنابراین ضمن تدوین برنامه‌ای مدون برای تولید محصولات ارگانیک کشاورزی، بازرسی و نظارت لازم بر طبق استانداردهای تشخیصی محصولات ارگانیک صورت پذیرد.

شهبازی با بیان اهمیت جایگاه تشکیل کارگروه بهداشت و امنیت غذایی در استان، افزود: تصیماتی که در این کارگروه اتخاذ می‌شود، در رفع نگرانی و کمبودهای حوزه بهداشت، سلامت و درمان نقش بسزایی بر عهده دارد.

وی، در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت را از برنامه‌های مطلوب و موفق دولت برشمرد و گفت: استقبال مردم از این اجرای طرح تحول نظام سلامت تلاش مسئولان امر بویژه در مناطق محروم را بیش از پیش می‌طلبد.

شهبازی همچنین به موضوع تولید محصولات کشاورزی ارگانیگ اشاره کرد و گفت: نگرانی مردم از اصالت این موضوع است و اینکه آیا واقعا محصول مورد نظر ارگانیک هست یا نه، بنابراین ضمن تدوین برنامه‌ای مدون برای تولید محصولات ارگانیک کشاورزی، بازرسی و نظارت لازم بر طبق استانداردهای تشخیصی محصولات ارگانیک صورت پذیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان در بخشی از سخنان خود، با تاکید بر لزوم کنترل روند سبوس گیری کارخانه‌های تولید کننده آرد، گفت: با توجه به ارزش غذایی نهفته در سبوس گندم و اهمیت حفظ درصدی از آن در داخل آرد، کارخانه‌های تولید کننده آرد بصورت دوره‌ای از نظر درصد واقعی سبوس گیری باید کنترل شوند.

این مسئول در استان زنجان، با تاکید بر مشاهده بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در برخی مناطق شهرستان زنجان و طارم بر لزوم تشکیل ستاد فوق العاده در این دو شهرستان، تصریح کرد: ستادی با بسیج دستگاه‌ها و سازمانهای کمک رسان، برای تامین دارو و واکسیناسیون دام وبه منظور جلوگیری از افزایش دامنه بیماری در مناطق غیر آلوده و مبادی ورودی و خروجی دام تشکیل و تا زمان کنترل کامل بیماری این ستاد فعال باشد.

کد خبر : ۳۰۳۳۲۳