خبرگزاری کار ایران

دهیار و رییس شورای اسلامی روستا خواستار شدند

ضرورت توجه بیشتر به روستای محروم« قلعه نو چمن» کهریزک

رییس شورای اسلامی روستای «قلعه نو چمن» از توابع بخش کهریزک شهرستان ری خواستار توجه بیشتر مسولین استانی و شهرستانی به این روستا شد.

«علی کلهر» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران، ضمن تشریح فعالیت و عملکرد دهیاری و شورای اسلامی این روستا، از این روستا به عنوان یکی از روستاهای محروم بخش کهریزک یاد کرد و گفت: «با نگاهی بیشتر به این روستا به مشکلات زیادی از جمله عدم وجود سالن ورزشی، خانه عالم، ساختمان دهیاری، راه روستایی، روشنایی مسیر خط آهن تا روستا و... بر می‌خوریم که رفع آن‌ها ضرورت دارد».

وی افزود: «فاصله روستای قلعه نو چمن از مرکز بخش ۳کیلومتر است اما از کمترین امکانات برخوردار است. پس از روی کارآمدن دوره چهارم شورا‌ها، آقایان کلهر، اصلان و فلاح تلاش شده تا با پیگیری‌های مستمر کارهای عمرانی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی خوب و در خور شأن مردمی که در این روستا زندگی می‌کنند فراهم گردد».

 «عیسی دوست محمدی» دهیار روستای «قلعه نو چمن» نیز در این گفتگو با تاکید بر این مطلب که «همزمان با آغاز این دوره فعالیت شورای اسلامی روستا، فعالیت‌های عمرانی در اولویت‌های اصلی اقدامات قرار گرفته است» اظهار داشت: «ازسال ۹۳ تا کنون حدود ۶۰درصد پیش بینی پروژه‌ها به انجام رسیده و تنها ۴۰ درصد پیش بینی‌ها به علت عدم بودجه کافی محقق نشده است که امید داریم کارهای عمرانی باقی مانده را در سال‌های آینده به اتمام برسانیم».

 دهیار روستای «قلعه نو چمن» از اصلاح بلوار ورودی روستا خبر داد و گفت: «متاسفانه این روستا دارای ورودی خوب و مناسبی نبود که خوشبختانه توانستیم با پیگیری‌های فراوان این پروژه را به انجام برسانیم».

به گفته «دوست محمدی» پروژه اصلاح بلوار ورودی روستا با نام بلوار «گل‌ها» با اعتباری بالغ ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال به بهره برداری رسیده است که ۳میلیارد ریال آن از محل اعتبارات بنیاد مسکن تأمین شده است.

 دهیار روستای «قلعه نو چمن» از عملیات تعویض شبکه آبرسانی، جابجایی تیرهای برق و ساماندهی آن‌ها، روشنایی، نصب می‌له‌های پرچم، ساخت پل‌های ورودی کوچه‌ها، عملیات اجرائی لگه گیری آسفالت کوچه‌ها، نصب سرعت گیر، علائم ترافیکی و خط کشی معابر خبر داد و افزود: «در راستای سلامت محیطی روستا و توسعه فضای سبز نیز، با اجرای چندین پروژه در مورد فضای سبز و ایجاد پارک و درختکاری در روستا، سرانه فضای سبز روستا نیز محقق شده است».

وی عملیات زیرسازی و آسفالت کوچه «یاس چهارم» با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال را نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی روستا یاد کرد و گفت: «این پروژه شامل زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری ایجاد انهار است که از محل ارزش افزوده‌ای که دولت تدبیر و امید برای روستا اختصاص داده است، توانستیم این پروژه را به انجام رسانیم».

عملیات پیاده رو سازی بلوار «گل‌ها» به طول ۳۰۰ متر شامل جدول و سنگفرش با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال و جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت کوچه‌های «بنفشه» با اعتباری بالغ بریک میلیاردودویست ملیون ریال و همچنین اجرای روشنایی بلوار «گل‌ها» شامل نصب ۹ عدد تیر روشنایی از دیگر اقدامات دهیاری و شورای اسلامی روستای «قلعه نو چمن» بخش کهریزک است.

دهیار روستای «قلعه نو چمن» درپایان این گفتگو با قدردانی از تلاش‌های فرماندار شهرستان ری و معاونین وی، بخشدار کهریزک و اعضای شورای بخش کهریزک (آقایان ترکاشوند، موسوی، ابراهیمی، حسینی راد، کلهر)، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کهریزک اظهار امیدواری کرد با همراهی و مساعدت مسولین شهرستانی، مشکلات باقیمانده اهالی روستا در آینده نزدیک رفع شود.

کد خبر : ۳۰۳۰۹۶