خبرگزاری کار ایران

در راستای تحقق کامل برنامه ششم توسعه کشور

پیروزبخت: لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای استقرار نظام استانداردسازی

رییس سازمان ملی استاندارد بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای استقرار نظام استانداردسازی در راستای تحقق کامل برنامه ششم توسعه کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، نیره پیروزبخت روز یکشنبه در حاشیه آغاز تصویربرداری یک مجموعه تلویزیونی (با عنوان: دوردست‌ها) که قرار است با حمایت سازمان ملی استاندار تولید شود در جمع خبرنگاران گفت: سازمان ملی استاندارد ایران در حال حاضر با فعالیت‌های موفق خود در مجامع بین المللی شناخته شده است اما با این حال در شناخت و اهمیت نقش استاندارد در کشور دچار ضعف‌هایی هستیم.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ استاندار در سطح کشور گفت: امید می‌رود که با انجام اقدامات فرهنگی در حوزه استاندارد همچون تهیه و پخش این سریال تلویزیونی، شاهد خروجی‌های مناسبی در راستای توسعه فرهنگ ملی استاندار باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد یک نیاز اساسی در جامعه است افزود: در برنامه ششم توسعه اقدامات مرتبط با نظام استانداردسازی کلیه تولیدات داخلی پیش بینی شده و از تمام توان ملی برای استقرار زیرساخت کیفی کشور استفاده می‌شود.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه افزایش پوشش استاندارد محصولات داخلی و ترویج فرهنگ استاندارد نیازمند برنامه‌ریزی‌های اصولی است خاطرنشان کرد: ارتقا کیفیت زندگی در گرو کیفی‌سازی محصولات، کالا و خدمات است و در جهان پرتلاطم کنونی، بقای سازمان‌ها منوط به حفظ وفاداری مشتریان است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز بقای شرکت‌ها و سازمان‌ها به میزان رضایت‌مندی مشتریان و مصرف‌کنندگان بستگی دارد افزود: استانداردسازی محصولات این اطمینان را به مصرف‌کننده کالا یا خدمات می‌دهد که وقتی واحدی تحت پوشش سازمان استاندارد قرار می‌گیرد در تمامی زمینه‌ها نظارت و کنترل بر روی آن انجام خواهد شد و کالا از مرحله ورود مواد اولیه تا خروج تحت نظر مدیر کنترل کیفی سازمان قرار گرفته است.

پیروزبخت با بیان اینکه باید به سمت فرهنگ ترویج استانداردخواهی کالاهای مصرفی توسط مردم حرکت کنیم گفت: اگر مصرف کننده، به عنوان یکی از عوامل اصلی ترویج فرهنگ استاندارد، متقاضی جنس باکیفیت و تاییدیه استاندارد باشد، فرهنگ استاندارد در کشور ترویج می‌شود.

وی بر ضرورت ظرفیت‌ها و توان سازمان ملی استاندارد برای توسعه زیر ساخت‌های کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

کد خبر : ۳۰۳۰۲۶