خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال جاری تا کنون

277 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۲۷۷ نفر در تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشت.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان، دکتر علی عباسی میزان تلفات تصادفات را در حوزه درون شهری ۶۵، برون شهری ۲۰۰، جاده‌های خاکی و روستایی ۱۲ مورد بیان کرد و افزود: این مقدار در مدت مشابه سال قبل در حوزه درون شهری ۷۳، برون شهری ۱۹۷و راه روستایی ۱۶نفر بوده است.

وی مصدومین تصادفات در چهار ماه نخست امسال را ۵ هزار ۱۸۸ نفر اعلام کرد و افزود: ساری با یک هزار ۳۸، بابل با ۷۵۰ و آمل با ۶۴۱ مورد بیشترین و عباس اباد با ۷۱، رامسر با ۹۹ مورد کمترین آمار مصدومین در چهار ماه سالجاری را داشتند.

وی خاطر نشان کرد: سرعت زیاد، عدم توجه به مقررات رانندگی، عدم استفاده از کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، عدم رعایت فاصله با خودروی جلویی و سبقت غیر مجاز از جمله موارد در تصادفات منجر به فوت با مصدوم شدن است که برای جلوگیری از این موارد ذکر شده می‌توان با رعایت نکات ایمنی که توسط کار‌شناسان راهنمایی و رانندگی اعلام می‌شود، در پیشگیری و کاهش آسیب‌ها بسیار سودمند است.

کد خبر : ۳۰۲۳۴۱