خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

برندسازی برنج مازندران ضروری‌ست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر بخواهیم برنج بصورت مرغوب و بهداشتی در بازار عرضه شود لازم است تا برنج شناسنامه‌دار شود این امر از تخلیط برنج خارجی و داخلی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛ محمد محمدپور عمران در جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن شماره دو استانداری مازندران با مهم برشمردن برنج ایرانی برنج مازندران را نیز از برنج‌های مرغوب در سطح کشور دانست و برندسازی برنج مازندران را ضروری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه محصول برنج باید در مکانی معین با حضور فعالان اقتصادی عرضه شود، اظهار کرد: مکانی با حضور ۴۰۰ فعال اقتصادی تهیه شد تا فعالان برنج در آنجا فعالیت کنند اتمام این پروژه میسر نمی‌شود مگر اینکه شرایط فعالیت فعالان در راستای حمایت از برنج مازندرانی و عرضه آن به مشتریان به خوبی فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه تاکنون به ۵۰ واحد بسته بندی مجوز داده شد، گفت: این امر با همکاری صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.

محمدپور با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم برنج بصورت مرغوب و بهداشتی در بازار عرضه شود لازم است تا برنج شناسنامه دار شود این امر از تخلیط برنج خارجی و داخلی جلوگیری می‌کند.

وی از برگزاری مانور گروه‌های بازرسی در حوزه برنج خبر داد و افزود: برای اجرای این مانور تاکنون صد نقطه در استان شناسایی شد، اجرای این امر سبب می‌شود تا از هویت برنج مازندران دفاع شود.

رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران تولیدات برنج استان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا این سرمایه ملی با اقتصادی بهتر و حمایت از تولیدات داخلی در بازار عرضه شود.

وی در ادامه با مهم برشمردن تولید مرکبات در استان صادرات مرکبات را در راستای رونق اقتصادی استان از ضروریات دانست و گفت: توسعه صادرات مرکبات موجب افزایش درآمد ارزی و ارتقاء اقتصادی می‌شود.

کد خبر : ۳۰۲۲۶۷