خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خبر داد

اعزام 30 مبلغ دینی در دهه کرامت به مناطق روستایی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران وبیدگل گفت: در طول دهه کرامت، ۳۰ مبلغ دینی از سوی این اداره به مناطق روستایی شهرستان اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران وبیدگل حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت تبلیغ در اسلام به‌ویژه چهره به چهره، در طول دهه کرامت بیش از ۳۰ مبلغ دینی از سوی اداره تبلیغات اسلامی به مناطق محروم روستایی اعزام شدند.

وی افزود: تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه، بصیریت بخشی و آگاهی به جامعه، تبیین سیره خاندان ائمه اطهار بویژه حضرت معصومه (س) در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، تحکیم خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی از مهم‌ترین موضوعات ارائه شده توسط مبلغبن دینی در این ایام بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، همچنین برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، اجرای گفتمان‌های دینی، برگزاری مسابقات فرهنگی، بیان احکام و برگزاری مراسم جشن و سخنرانی در شب ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و نیز ولادت با سعادت حضرت رضا (ع) از دیگر فعالیت‌های این مبلغان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام مردان افزود: با توجه به تلاقی هفته دولت با دهه کرامت و رتبه نخست آران و بیدگل در ایثارگری به نسبت جمعیت، مبلغین دینی اداره تبلیغات اسلامی برنامه‌های ویژه‌ای را نیز پیرامون ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در روستا‌ها اجرا کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به تاکید مراجع عظام تقلید در رابطه با شکوه برگزار شدن جشن‌های دهه کرامت و با هدف ترویج فرهنگ دینی در بین اقشار مختلف مردم، بیش از یکصد برنامه سخنرانی و مولودخوانی با حضور مبلغان دینی و مداحان اهل بیت (ع) در مناطق مختلف شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل خاطر نشان کرد: با تاکید اداره تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد، کلیه روحانیون مساجد فعال شهرستان در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) با ایراد سخنرانی و اجرای برنامه به تبیین سیره این بزرگواران پرداختند.

حجت‌الاسلام مردان افزود: مسجد صاحب الزمان (عج) عباس آباد آران و بیدگل نیز به‌عنوان مسجد محوری اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، برنامه‌های متنوع فرهنگی را در این دهه اجرا کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، مراکز قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی مهم‌ترین مراکز اجرای برنامه‌های دهه کرامت در سطح شهرستان آران و بیدگل بودند.

حجت‌الاسلام مردان افزود: هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل نیز با آذین بندی معابر، نصب بنر و پارچه نوشته، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری جشن‌های باشکوه، این ایام را گرامی داشتند.

کد خبر : ۳۰۱۷۵۱