خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

صدور ۲۷۵ پروانه اکتشاف در خراسان جنوبی

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در ۱۱ شهرستان استان ۲۷۵ فقره پروانه اکتشاف صادر کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از خراسان جنوبی، سالاری صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان از صدور ۱۴۴ فقره گواهینامه کشف نیز طی همین مدت در استان خبر داد و افزود: در نتیجه آن بیش از ۴۱۴ میلیون تن ذخیره معدنی به ذخایر قطعی معادن استان افزوده شد که این مقادیر در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن از نظر تعداد ۱۴۴ درصد و از نظر پیش بینی سرمایه گذاری و ذخیره به ترتیب ۷۱۱ و ۵۰۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد ۲۲۹ فقره پروانه اکتشاف به منظور شناسایی و اکتشاف ذخایر جدید در استان در زمینه‌های عناصر و کانی‌های غیرفلزی و فلزی و سنگهای ساختمانی و... صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن از نظر تعداد ۹ درصد افزایش و از نظر پیش بینی سرمایه گذاری و مساحت به ترتیب ۱۵ و ۱۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان ادامه داد: صدور ۹۰ فقره پروانه بهره برداری معادن با ذخیره قطعی بیش از ۳۸۸ میلیون تن با سرمایه گذاری ۳هزارو۸۰۹ میلیارد ریال و ایجاد هزارو۲۷۵ فرصت شغلی غیر مستقیم از جمله اقدامات در بخش معدن استان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید است که در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن از نظر تعداد ۱۲۰ درصد و از نظر ذخیره قطعی، سرمایه گذاری و اشتغال به ترتیب ۴۶، ۴۹ و ۳۹ درصد رشد داشته است.

مهدی ماهگلی، معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز افزود: طی همین مدت ۸۴ فقره کارت بازرگانی، تعداد ۱۵۴ فقره کارت پیله وری و تعداد ۲۰۳۹۱ فقره کارت مبادلات مرزی صادر گردیده است.

وی ادامه داد: در همین مدت در حوزه اصناف تعداد ۶هزارو۳۶۸ فقره پروانه کسب با پیش بینی اشتغال حدود ۹هزارو۷۴۷ نفر صادر گردیده که این میزان در مقایسه با دوره مشابه قبل از آن از نظر تعداد و اشتغال ۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۱ هزارو۵۴۷ خانوار مرزی در خراسان جنوبی داریم که تاکنون ۳۵ هزارو۲۱۵خانوار کارت مرزنشینی خود را دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۱۸ هزارو۲۹۰ خانوار در تعاونی‌های مرزی عضو شده‌اند.

ماهگلی خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد ۳۷۴ فقره ثبت سفارش واردات کالا به ارزش بالغ بر ۹۴/۵ میلیون صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه قبل از نظر تعداد ۲۴ درصد رشد و از نظر ارزش ۵/۴ درصد کاهش داشته است.

کد خبر : ۳۰۱۰۲۲