خبرگزاری کار ایران

افتتاح همزمان ۱۰ پروژه عمرانی در بخش مرکزی آستارا

همزمان با هفته دولت ۱۰ پروژه عمرانی و عام المنفعه در بخش مرکزی شهرستان مرزی بندر آستارا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بخشدار مرکزی آستارا در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها، اظهار کرد: برای این پروژه‌ها که به طور تجمیعی افتتاح شد، اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۳۳۸ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری‌ها هزینه شده است.

چنگیز شکوری ادامه داد: این ۱۰ پروژه عمرانی شامل احداث نمازخانه، اجرای کانال مسقف، درختکاری، تعریض ورودی روستای عباس آباد، زیرسازی و آسفالت ۶ کوچه روستای مرزی جلال آباد، مرمت آرامستان و احداث سایه‌بان و مکانی مناسب جهت برگزاری نماز میت در روستای مرزی باغچه سرا، تعریض و احداث دیوار استخر و کانال کشی خیابان شهید گیاهی بیجاربین، آسفالت راه مواصلاتی دهکده گردشگری حیران و نصب سطل زباله در سطح روستا‌ها در راستای ساماندهی مدیریت پسماند است.

وی به حضور مسئولان شهرستان آستارا در این مراسم اشاره کرد و افزود: امسال با پیگیری و توجه نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی و تخصیص اعتبارات از سوی دولت تدبیر و امید ۲۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۴۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال در طول هفته دولت تقدیم مردم شریف بخش مرکزی آستارا می‌شود.

شکوری اضافه کرد: علاوه بر این ۱۰ پروژه دیگر شامل معابر روستایی غلام محله شرقی، یک کوچه و پروژه روشنایی معابر مرزی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در طی روزهای جاری به بهره‌برداری رسید.

بخشدار مرکزی آستارا، آبرسانی به روستای مرزی صیادلر با اعتباری معادل ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال را از دیگر پروژه‌ها برشمرد که به شکل کامل اجرا شد و توضیح داد: احداث و تکمیل ساختمان دو طبقه دهیاری حیران با یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال با حضور مسئولان و اهالی محل افتتاح شد.

وی خاطر نشان کرد: با تدابیر فرماندار شهرستان، در تمامی روستاهای بخش مرکزی که اکثر آن‌ها در مناطق مرزی هستند شاهد عمران و آبادانی مستمر هستیم و در راستای سیاست دولت، شهرستان تبدیل به کارگاه سازندگی شده است.

شکوری از همراهی اعضای شوراهای اسلامی بخش و روستا‌ها و دهیاران مسئولان شهرستان قدردانی و تشکر نمود و گفت: امیدواریم شاهد توسعه پایدار در روستاهای با هدف افزایش امید و نشاط در جامعه باشیم.

کد خبر : ۳۰۰۹۴۵