خبرگزاری کار ایران

به بهانه‌ مصدومیت دکتر ابراهیم قیصری

ناگهان چقدر زود دیر می‌شود...

دکتر ابراهیم قیصری ادیب و پژوهشگر معاصر به اثر سانحه رانندگی، در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، در پی برخورد یک دستگاه سواری در یکی از خیابان‌های پایتخت با ابراهیم قیصری، حافظ‌شناس و ادیب معاصر، وی به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد.

ابراهیم قیصری متولد سال ۱۳۱۵ ماهشهر که از دانش‌آموختگان دوران طلایی دانشکده ادبیات مشهد و از شاگردان ممتازِ اساتیدی چون دکتر غلامحسین یوسفی، دکتر احمدعلی رجایی بخارائی و دکتر علی شریعتی بوده، در حال حاضر یکی از برجسته‌ترین حافظ‌شناسان، ادیبان و پژوهشگران ادبیات معاصر است که حدود صد مقاله و ده‌ها اثر ارزشمند ادبی تاکنون از وی منتشر شده است.

وی که یکی از آرزوهای خود را، اهدای کتابخانه‌ بی‌بدیل خود با هزاران جلد کتب ارزشمند به زادگاهش «شهرستان ماهشهر» اعلام کرده، متأسفانه علیرغم تلاش‌های مستمر شاگردان و دوستداران این فرهیخته‌ جنوبی جهت ایجاد زمینه‌ اختصاص محلی تحت عنوان «مرکز حافظ‌شناسی دکتر قیصری» در شهرستان ماهشهر، هنوز هیچ‌گونه اقدام عملی توسط مسئولین این شهر ثروتمند صورت نگرفته است.

در حالی‌که شهرستان ماهشهر به دلیل برخورداری از درآمدهای صنایع عظیم پتروشیمی منطقه بندر امام، وضعیت مالی خوبی دارد، متأسفانه علیرغم وعده‌های مسئولان شورای اسلامی شهرستان و فرمانداری این شهر، هیچ‌گونه اقدامی جهت فراهم کردن شرایط انتقال کتابخانه‌ عظیم دکتر ابراهیم قیصری به زادگاهش صورت نگرفته است تا جایی‌که این استاد فرهیخته به فکر اهدای این کتب به شهرستان دلوار استان بوشهر افتاده است.

دکتر ابراهیم قیصری قبلا گفته بود: تعجب می‌کنم از اینکه می‌خواهم حاصل بیش از نیم قرن تلاش و ریاضت خود را مجانی بدهم، آنگاه دستی برای گرفتن آن، جلو نمی‌آید.

این حادثه که می‌توانست ضربه‌ نهایی را بر پیکر کهن‌سال این استاد فرهیخته وارد کند، می‌تواند زنگ خطری برای مسئولان ماهشهری باشد. زیرا حافظه‌ تاریخی مردم شریف این شهرستان، هرگز هیچ کوتاهی در این باره را نخواهد بخشید.

لازم به ذکر است که حال عمومی دکتر ابراهیم قیصری که از ناحیه دست چپ دچار شکستگی شده، رضایت بخش اعلام شده و طی چند روز آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۰۷۶۱