خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از درمانگاه شیمی درمانی مهرانه شهرستان ابهر

مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان «مهرانه» زنجان، با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از درمانگاه شیمی درمانی مهرانه شهرستان ابهر، گفت: افراد مبتلا از دو ماه قبل در این درمانگاه موردپذیرش بودند.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، اصغر وثوق،، امروز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت‌های مردم استان زنجان از مهرانه، گفت: مهرانه اولین الگوی کشور در حمایت از بیماران سرطانی است.

وثوق، با بیان اینکه درکلنیک رادیوتراپی شاهد ارائه خدمات رایگان به افراد مبتلا بیماران سرطانی هستیم، افزود: فرهنگسازی و اطلاع رسانی دراین زمینه در جامعه حائز اهمیت است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان «مهرانه» درادامه با اشاره به فعالیتهای این مجموعه اظهار کرد: طبق برآورد انجام شده حداقل ۶۰ درصد از بیماران مبتلا یه سرطان تا به امروز با ورزش بیگانه بودند ولی امروزه نه تنها با ارائه آموزش‌ها در راستای پیشگیری در صدد مبارزه با استفاده مواد مخدر در جامعه خواهیم بود.

وی، در خصوص، نیروهای مردمی و تشکیل جلسات نمایندگان این مجموعه با مردم با همکاری دستگاههای اجرایی دولتی و خصوصی، تصریح کرد: ما در این مجموعه شاهد همکاری مطلوب دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی برای فرهنگسازی در زمنیه پیشگیری در جامعه هستیم.

وثوق، با بیان اینکه مهرانه در سطح کشور شناخته شده است، یادآورشد: استان زنجان فاقد رشد شتابنده بیماران سرطانی‌ست.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان «مهرانه» در بخشی از سخنان خود، با اشاره به پتانسیل مهرانه در زنجان و در سطح ملی و بین المللی، افزود: این مجموعه در آینده در راستای تحقیقات علمی نیر فعالیت خواهد کرد.

وثوق، با اشاره به ارتقای کیفیت درمان درانجمن مهرانه زنجان، گفت: با ورد دستگاههای جدید به استان شاهد افزایش ۴۰-۳۰درصدی پذیرش بیمار در این مجموعه خواهیم بود.

وی همچنین، درخصوص پیشگیری در مورد مسائل زیست محیطی نیز خاطر نشان شد: با ایجاد زیر ساخت‌ها دراین زمینه منتظر گرفتن نتایج این اقدامات در ۵سال آینده خواهیم بود.

این مسئول در ادامه، با اشاه به اقدامات انجمن مهرانه زنجان، گفت: تا به امروز حدود ۶۲۵بیمار در این کلنیک از ۸ استان کشور پذیرش شده است.

وی، در این خصوص اضافه کرد: برای پذیرش این تعداد افراد بیمار مبتلا به سرطان انجمن مهرانه ریالی از این افراد دریافت نکرده است.

وثوق، با بیان اینکه هزینه افراد پذیرفته شده با این تعداد حدود بالغ بر ۴میلیارد می‌شد، افزود: مهمانسرای این کلنیک نیز به همت خیرین مهرانه با تجهیرات کامل رفاهی آماده پذیرش همراهان بیماران از سراسر کشور است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان «مهرانه» با بیان اینکه خیرین و بیمه مهم‌ترین تامین منابع مالی این افراد هستند، اظهار کرد: برخی ورد افراد خیر نیز جزو بیماران دراین مجموعه هستند که کمک‌های شایانی به ابن کلنیک دارند.

وی، با اشاره به حجم زیاد مراجعان برای رادیوتراپی در این کلنیک، تصریح کرد: دستگاه‌های جدید در راه این مجموعه هستند که ما با ورد این دستگاه‌ها خدمات بیشتر نیز ارائه خواهیم داد.

این مسئول مجموعه خیری استان زنجان، با اشاره به کمک و همکاری سازمان انرژی اتمی ایران دراین زمینه، اظهار کرد: برای بیماران سرطانی مراجعه کننده خارج ازکشور این خدمات به صورت رایگان نخواهد بود

در ادامه این نشست خبری، مقیمی رئیس کلنیک مهرانه زنجان نیز با اشاره به نیازمندی حمایت‌های مردم دراین زمینه، گفت: پیشگیری بسیار مهم‌تر از درمان است.

مقیمی، با بیان اینکه مهرانه نیازمند حمایت و مشارکت مجموعه‌ای از ارگان‌ها و دستگاههای اجرایی است، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی دراین زمینه اساسی است.

وی، با اشاره به تغذیه سالم و تغییرعادت غذایی مردم جامعه را در این زمینه مهم ارزیابی کرد وگفت: ارتقای آموزش از دوران نوجوانی و جوانی برای جلوگیری از ابتلاء افراد به مواد مخدر از جمله برنامه‌های حوزه آموزش و پیشگیری در این خصوص است.

وثوق ادامه داد: استان زنجان، جزواستانهای پیشرو در خصوص آموزش و اطلاع رسانی در سطح کشور در انجمن مهرانه بوده است است.

وی، با بیان اینکه سالانه ۵۰۰پرونده وارد این مجموعه می‌شود، افزود: ایران نسبت به کشورهای دیگر شاهد رشد جمعیت سرطانی جوان با ده سال ۱۰ سال پایین‌تر است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان «مهرانه» در پایان سخنان خود، خبر از افتتاح درمانگاه شیمی درمانی مهرانه شهرستان ابهر داد وگفت: افراد مبتلا از دو ماه قبل در این درمانگاه پذیرش می‌شدند.

کد خبر : ۳۰۰۷۲۰