خبرگزاری کار ایران

منوچهر نجفی

دولت گذشته توجهی به ایجاد اتحادیه دامداران در کهگیلویه و بویراحمد نداشت

مدیرعامل اتحادیه دامداران کهگیلویه و بویراحمد، راه‌اندازی این اتحادیه در این استان را از روی اجبار دانست و تاکید کرد که در دولت گذشته توجهی به ایجاد اتحادیه نشده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، منوچهر نجفی عصر چهارشنبه در نشستی با دست اندرکاران رسانه‌ها در یاسوج گفت: متاسفانه در دولت گذشته توجهی به راه‌اندازی اتحادیه دامداران در کهگیلویه و بویراحمد نشد و این درحالی‌ست که سابقه تاسیس اتحادیه دامداران در برخی از استان‌ها به بیش از ۱۰ سال می‌رسد.

وی سابقه فعالیت اتحادیه دامداران کهگیلویه و بویراحمد را تنها یک سال و آن هم از روی اجبار عنوان و اظهارکرد: اکنون در شرایط فاجعه بسر می‌بریم.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای اینکه یارانه شیر به دامداران این استان بطور قانونی پرداخت شود اتحادیه شکل گرفت و اگر موضوع یارانه در میان نبود بطور حتم اتحادیه دامداران در این استان ایجاد نمی‌شد.

نجفی با اظهار تاسف از وضع کنونی اتحادیه دامداران کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آمار دام‌های سبک و سنگین در این استان روبه کاهش بوده و شاید بتوان گفت در آینده با مشکلات حادتری مواجه می‌شویم.

وی افزود: گران بودن علوفه و ارزانی محصولات تولیدی دام‌ها سبب ناامیدی سرمایه‌گذاران و عشایر در افزایش انواع دام سبک و سنگین در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوله باری از مشکلات را در اتحادیه باخود حمل می‌کنیم که اگر دولت همراه‌مان در برداشتن این کوله بار سنگین نباشد شاهد شکستن کمر اتحادیه در ابتدای راه خواهیم بود.

کد خبر : ۳۰۰۵۰۵