خبرگزاری کار ایران

فرماندار اردبیل

۲۰۳پروژه عمرانی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار اردبیل گفت: همزمان با هفته دولت ۲۰۳پروژه عمرانی مدسه سازی، راهسازی و طرح هادی با همدلی مسئولین به افتتاح رسیده است اما متاسفانه تکمیل بیمارستان ترومای اردبیل علی رغم وعده‌ها هنوز به اتمام نرسیده است.

به گزارش ایلنا، جواد زنجانی عصر امروز در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی هفته دولت گفت: با تمام تنگناهایی که در خصوص تامین اعتبارات وجود داشته است امروز شاهد آن هستیم که در مناسب‌های مختلف حتی تا شش برابر گذشته پروژه‌ها به بهره برداری و افتتاح می‌رسد.

وی تصریح کرد: از ۲۰۳ پروژه افتتاحی امروز، هفت پروژه مربوط به مدرسه‌سازی، ۱۲ پروژه مربوط به راهسازی با هزینه‌کرد پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ۳۹ پروژه شهرداری در مناطق چهارگانه با ۵۵ میلیارد تومان است.

زنجانی افزود: همدلی مجموعه مدیران استان و شهرستان و همت مضاعفشان برای جذب اعتبارات ستودنی بوده است و در حوزه روستایی و نوسازی مدارس عملیات بهسازی و نوسازی واحد‌ها و اجرای طرح هادی در ۴۸ روستا به همت بنیاد مسکن انجام شده و در حوزه زیرساخت‌های شهرک صنعتی نیز دو پروژه با دو میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان افتتاح شد.

فرماندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بخش آب و فاضلاب شهری طرح زون‌بندی یک و دو آب اردبیل با صرف دو میلیارد تومان، آبیاری تحت فشار و همچنین آبرسانی به روستا‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرایی شده و شاهد افتتاح پنج مجتمع آبرسانی در شهرستان اردبیل با سه میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی از پروژه‌های افتتاحی را در اردبیل مربوط به ۲۰ پروژه گازرسانی در روستا‌ها اعلام کرد و ادامه داد: در سطح استان گازرسانی به ۹۵ روستا به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود که ۲۰ روستا مربوط به اردبیل است که پنجشنبه همزمان با هفته دولت و با حضور مسئولان کشوری این بهره‌برداری‌ها انجام می‌شود.

فرماندار اردبیل با یادآوری اینکه تنها ۹ روستای شهرستان اردبیل با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بی‌بهره مانده‌اند، گفت: تلاش می‌کنیم تا سال ۹۵ این ۹ روستا را نیز از این نعمت بهره‌مند کنیم تا تمام روستاهای سردسیر ما از نعمت گاز بهره‌مند شده باشند.

وی اجرای ۶۵۰ پروژه را در دو سال اخیر یادآور شد و افزود: در شهرستان هیر با دو میلیارد تومان پروژه افتتاح شده و به مناسبت هفته دولت ۵۰ پروژه دهیاری‌ها بهره‌برداری می‌شود.

زنجانی با اعلام اینکه همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار در اردبیل از نعمت برق بهره‌مند بوده و تنها چند ییلاق زیر چهار خانوار از روشنایی برخوردار نیستند، تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌ها دو باب کتابخانه خیرین و بخش خصوصی را به همین مناسبت افتتاح می‌کند.

فرماندار اردبیل با انتقاد از راه و شهر سازی گفت: متاسفانه تکمیل بیمارستان ترومای اردبیل علی رغم وعده‌های داده شده توسط راه و شهرسازی هنوز به اتمام نرسیده است که این کندی اجرا مناسب نیست وی گفت: ما در حوزه ایجاد اشتغال و فرصت‌های سرمایه‌گذاری چهار پروژه تولیدی و صنعتی را با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان افتتاح می‌کنیم و جهاد کشاورزی استان نیز در مرکز استان هشت پروژه را با ۱۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رساند.

فرماندار اردبیل از حل مشکل آب شرب و نان مردم اردبیل با راه‌اندازی واحدهای نانوایی چند منظوره و همچنین اجرای برج‌های شناور در تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل خبر داد و اضافه کرد: ما با تاکید استاندار اردبیل سعی کردیم تا بخش عمده‌ای از مشکلات آب شرب و نان را در این شهر برطرف کنیم.

کد خبر : ۲۹۹۹۹۵